بدرقه خالق «پدرسالار» با گریه مریلا زارعی +(تصاویر)



اخبار فرهنگی -  بدرقه خالق «پدرسالار» با گریه مریلا زارعی +(تصاویر)

«روزهای غمگینی داشتیم. چند روز پیش سیمین عزیز از بین ما رفت و حالا اکبر خواجویی دیگر در کنارمان نیست؛ آمدیم تا او را به خانه ابدی‌اش بدرقه کنیم...»

این جملات بخشی از گفته‌های حسن فتحی در حیاط خانه سینما بود که در میان غم و اندوه و گریه‌های جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون ادا شد.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


اکبر خواجویی که شامگاه جمعه (31 شهریور ماه) بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت‌، صبح یکشنبه - 2 شهریور ماه - با همه شاگردانش و خاطراتی که با آنها داشت، خداحافظی کرد تا پیکرش به سمت اصفهان - زادگاه و خانه ابدی‌اش - بدرقه شود.

هنرمندانی چون کمال تبریزی‌، حسن فتحی‌، محمد مهدی عسگرپور، کمند امیرسلیمانی‌، سیامک اطلسی‌، فلورا سام‌، مریلا زارعی،‌ برزو ارجمند‌، انوشیروان ارجمند، پرستو صالحی‌، احمد میرعلایی و ... به بدرقه‌ی خالق «پدرسالار» آمده بودند تا برای آخرین بار با زنده‌یاد خواجویی خداحافظی کنند.

در مراسم تشییع پیکر کارگردان سریال‌های «پدرسالار»، «کهنه‌سوار»، «هشت بهشت» و... نماینده‌ای از صداوسیما حاضر نبود.

تشییع پیکر اکبر خواجویی کارگردان سریال «پدرسالار»
کمال تبریزی اولین سخنران این مراسم بود که طی سخنانی کوتاه ضمن تسلیت به خانواده‌ اکبر خواجویی گفت: آقای خواجویی کارگردان خوب و با اخلاقی بود. متاسفانه من تا به حال ملاقات حضوری با ایشان نداشتم اما همیشه می‌شنیدم که ایشان یکی از با اخلاق‌ترین کارگردانان سینما و تلویزیون است.

وی که از طرف صنف کارگردانان سخنانی کوتاه ارائه داد، خاطرنشان کرد: برای خانواده آقای خواجویی طلب صبر و بردباری می‌کنم. روحش شاد و یادش گرامی.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


چند روز پیش سیمین عزیز رفت و حالا اکبر خواجویی
در ادامه این مراسم حسن فتحی - کارگردان سینما و تلویزیون - در حالی که با بغض سخن می‌گفت‌، خاطرنشان کرد: بی‌مقدمه بگویم این روزها، روزهای غمگینی داشتیم. چند روز پیش سیمین عزیز از بین ما رفت و حالا آقای خواجویی دیگر در کنارمان نیست و آمدیم تا او را به خانه ابدی‌اش بدرقه کنیم. در همین جا به خانواده عزیز آقای خواجویی تسلیت می‌گویم و امیدوارم که راه ایشان در تلویزیون توسط شاگردانش ادامه پیدا کند.

وی همچنین بیان کرد: آقای خواجویی از جمله کارگردانانی بود که در تلویزیون کارهای بسیار خوبی در پرونده‌ی کاری‌اش به ثبت رساند؛ به ویژه سریال «پدرسالار» که بهترین و ماندگارترین اثر شد.

مریلا زارعی هم که در مراسم وداع با خالق «پدرسالار» حاضر شده بود، از دیگر سخنرانان مراسم بود.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


این هنرمند در حالی که به شدت اشک می‌ریخت و نمی‌توانست به راحتی صحبت کند، ابتدا به خانواده اکبر خواجویی تسلیت گفت و افزود: عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم خوب صحبت کنم، آقای خواجویی همیشه به گردن من حق داشت. او خیلی انسان شریف و خوبی بود. تجسم عینی صبر‌، سکوت‌، خلق خوش و همه چیزهای خوب بود. او انقدر نجیب بود که آدم تازه در اینجا یادش می‌افتد که دیگر قرار نیست بین ما باشد.

وی سپس اظهار امیدواری کرد: امیدوارم همه شاگردان آقای خواجویی بتوانند بخشی از صفت ایشان را از این پس نمایش داده و راه ایشان را ادامه دهند. از خداوند بزرگ برای همه عزیزان که در فراق آقای خواجویی هستند طلب صبر و بردباری می‌کنم به ویژه برای همسر و فرزندان عزیزش.

زارعی در پایان صحبت‌هایش با بغضی که در گلو داشت، خطاب به زنده یاد اکبر خواجویی گفت: خوشا به سعادتت، منزل جدیدت مبارک؛ آقای خواجویی دعا برای ما یادت نرود.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


خیلی زود دیر شد
محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما‌، تئاتر و تلویزیون تلفنی با اکبر خواجویی خداحافظی کرد.

کشاورز در حالی که پشت تلفن صدای گریه‌هایش شنیده می‌شد‌، با بغض گفت: باز هم تکرار می‌کنم اکبر خواجویی از بچه‌های با شرف خوب تلویزیون و سینما بود و همین‌طور فرزندانش از بچه‌های خوب‌، درس‌خوانده و نجیب هستند.

وی سپس گفت: خواجویی کسی بود که به ما انسانیت را یاد داد. او در هر شرایطی نجیب و با احترام بود. روحش شاد‌، یادش گرامی.

در ادامه این مراسم که در خانه سینما برگزار شد، احمد طالبی‌نژاد در مقام منتقد و یکی از دوستان اکبر خواجویی حاضر شد و طی سخنانی گفت: از سال 52 در اصفهان برای آقای خواجویی شاگردی می‌کردم و قبل از اینکه ایشان کار سینما و کار تولید را در تهران آغاز کند، در اصفهان شاگرد ایشان بودم و با هم کار می‌کردیم اما متاسفانه در هیاهوی سینمای ژورنالیست ما، این تلاش‌ها هیچ وقت دیده نمی‌شود.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


وی سپس به بیماری اکبر خواجویی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته وقتی اعلام کردند که برای چندمین بار زنده یاد خواجویی به بیماستان منتقل شده ناراحت شدم و می‌خواستم برایش یادداشت بنویسم که مجالی فراهم نشد و خیلی زود دیر شد.

داریوش بابائیان از دوستان و همکاران زنده یاد خواجویی در مراسم وداع با خالق «پدرسالار» گفت: درباره آقای خواجویی خیلی‌ها حرف زدند و من نمی‌دانم چه بگویم ایشان ذاتا اصفهانی بودند و استاد اکثر هنرمندان. آقای خواجویی آرام‌ترین آدم سینما بود ولی همیشه کارهای سخت می‌کرد. یاد فیلم سینمایی «محیا»ی او به خیر. «محیا» آخرین کار سینمایی آقای خواجویی بود که از خودش به یادگار گذاشت.

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


مهران خواجویی - فرزند کارگردان پدرسالار - در پایان مراسم وداع با پدرش از حضاری که پدر را بدرقه کردند تشکر کرد و گفت: از همه دوستانی که به من و خانواده‌ام با حضورشان آرامش دادند تشکر می‌ کنم جا دارد بگویم طی این مدت که پدرم مریض احوال بود خیلی تنهایی کشید و خیلی‌ها سراغش را گرفتند و در مقابل خیلی‌ها هم سراغی از او نگرفتند. اما پدر در هر صورت هیچ گله‌ای نمی‌کرد و از همه به خوبی یاد می‌کرد.

پیکر زنده یاد اکبر خواجویی فردا (دوشنبه) سوم شهریور ماه از مقابل پل خواجو در شهر اصفهان تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,اکبر خواجویی


همچنین قرار است مراسم ترحیم آن مرحوم یکشنبه هفته آینده در تهران برگزار شود که جزییات آن متعاقبا اعلام می‌شود.
اخبار فرهنگی -  ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------