همه برگزیدگان جشنواره کن 2023 + این خانم کارگردان نخل طلا را گرفت



جشنواره کن ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
اختتامیه جشنواره کن 76 با حضور تعداد زیادی از هنرمندان جهان برگزار و جوایز به منتخبان اهدا شد. 

در ابتدای مراسم  «آناییس دموستیه» بازیگر فرانسوی و رئیس هیات داوران جایزه دوربین طلایی، این جایزه را به «فام تین جان» برای فیلم «درخت پروانه طلایی» در بخش «دو هفته کارگردانان» اهدا کرد.

 

به گزارش  اعتماد، در ادامه مراسم هیات داوران بر روی صحنه آمدند تا جوایز بخش اصلی جشنواره را اهدا کنند.

 

جایزه بهترین بازیگر مرد به «کوجی یاکوشو» برای فیلم «روزهای عالی» اهدا شد.

 

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را هم «سونگ کانگ-هو» که جایزه بهترین بازیگر سال قبل را از آن خود کرده بود، به «مروه دیزدار» برای فیلم «درباره علف‌های خشک» اهدا کرد. او جایزه را به تمام زنان دنیا که به دنبال احقاق حقوق خود هستند اهدا کرد.

 

«جان سی. رایلی» بازیگر معروف آمریکایی که امسال ریاست هیات داوران بخش نوعی نگاه را هم بر عهده داشت، جایزه بهترین فیلمنامه را به «ساکاماتو یوجی» برای فیلم «هیولا» ساخته تقدیم کرد.

 

جایزه ویژه هیات داوران به «برگ‌های خشک»، اهدا شد

«ارلاندو بلوم» بازیگر بریتانیایی که برای نقش‌آفرینی در فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» جایزه ویژه هیات داوران را به «برگ‌های خشک»، به کارگردانی «اکی کوریسماکی» اهدا کرد. اکی کوریسماکی در مراسم شرکت نداشت. دو بازیگر او به روی صحنه آمدند و جایزه را گرفتند.

 

همچنین «پیت دکر» مدیر بخش خلق استودیو پیکسار، جایزه بهترین کارگردانی را به «ترن آن هونگ» برای ساخت فیلم «شیفتگی دودن بوفان» اهدا کرد.

 

جایزه بزرگ کن را به فیلم «منطقه مورد علاقه» رسید

همچنین «کوانتین تارانتینو» کارگردان نابغه آمریکایی، به همراه «راجر کورمن» کارگردان بزرگ و کهنسال هموطنش، جایزه بزرگ کن را به فیلم «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی «جاناتان گلزر» اهدا کرد.

 

در بخش پایانی مراسم «جین فوندا» بازیگر مشهور و سالخورده آمریکایی برای اهدا نخل طلا به روی صحنه آمد  و گفت که قبلا هیچ کارگردان زنی در جشنواره ها نبوده و این موضوع نرمال بود. امسال اما هفت کارگردان زن در بخش مسابقه اصلی با فیلم هایشان شرکت داشتند. و این عالی است. هر چند هنوز راه زیادی تا احقاق حقوق زنان وجود دارد.

 

نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۳ به «آناتومی یک سقوط» رسید

و بالاخره نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۳ توسط  «جین فوندا» بازیگر قدیمی آمریکایی که امسال در کن گفتگویی هم با سینما دوستان داشت، این جایزه را به «ژوستین تریه» برای فیلم «آناتومی یک سقوط» اهدا کرد.

 

«ژوستین تریه» بعد از دریافت نخل طلا «امانوئل مکرون» و دولتش را به شدت مورد حمله قرار داد و رفورم بازنشستگی را خجالت آور دانست.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------