حال بازیگر «آژانس دوستی» و «همسران» چطور است؟



سریال‌های تلویزیونی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
بازیگر به‌یادماندنی سریال‌های تلویزیونی که مدت‌ها پیش به واسطه بیماری و چهره رنجورش بسیاری از دوستداران و اهالی هنر را با شوک مواجه کرده بود، این روزها به گفته دخترش شرایط نسبتا خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، دختر این هنرمند قدیمی این روزها با انتشار تصاویری از آثار به یادماندنی پدرش در فضای مجازی، از وضعیت نسبتا خوب جسمی او خبر می‌دهد.

 

آرمیتا کاویانی ضمن تشکر از مردم ایران که جویای احوال فردوس کاویانی بوده‌اند در توضیحاتی کوتاه نوشته است: «درودها و سپاس از شما هموطن‌های گرامی و دوست‌داشتنی که جویای حال پدر هستید. پدر بهتر هستند، خیالتان راحت، با عشق فراوان مراقب ایشان هستیم.»

 

سریال‌های تلویزیونی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 

بر اساس این گزارش، حدود یازده سال از آخرین حضور فردوس کاویانی، بازیگر محبوب سریال‌هایی چون «همسران» و «آژانس دوستی» در قاب جادو می‌گذرد.

 

«همسران»، سریال نوستالژیکی بود که ۲۶ سال قبل یعنی سال ۷۳ از تلویزیون پخش شد و زوج‌های آن تا سال‌ها ماندگارترین زوج‌های تلویزیونی شدند؛ به نحوی که خیلی‌ها حتی فکر می‌کردند آن‌ها زن و شوهرهای واقعی بوده‌اند!

 

کمال و مهین یکی از این زوج‌ها بودند که با بازی فردوس کاویانی و مهرانه مهین‌ترابی یک خانواده دو نفره را تشکیل دادند و بسیاری از تلخ و شیرین‌های روابط و زندگی مشترک را به تصویر کشیدند.

 

لذت نمایش همین روابط محبت‌آمیز، عشق و حتی قهرهای بی‌کینه و دوست داشتن‌های عمیق بود که حتی باعث شد بیژن بیرنگ و مسعود رسام، دو سال بعد، «خانه سبز» را بسازند و این بار زوج مهرانه مهین‌ترابی و خسرو شکیبایی را ماندگار کنند.

 

سریال‌های تلویزیونی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مهمترین یا پررنگ‌ترین نقش فردوس کاویانی بعد از «همسران»، به «آژانس دوستی» برمی‌گشت که چند سال بعد در سال ۷۸ از شبکه یک سیما پخش شد.

 

با این حال تئاتری بودن کاویانی باعث شد در همه این سال‌ها و حتی قبل از آن بیشتر و جدی‌تر خود را به صحنه نمایش مشغول کند و بازی و کارگردانی تئاتر را ترجیح دهد. در خود تلویزیون هم غیر از سریال حضور پررنگی در تله‌تئاترها داشته است؛ به ویژه تله‌تئاترهای دهه ۶۰ و ۷۰ که دوران طلایی این آثار در تلویزیون بود و بازی ماندگار فردوس کاویانی در برخی از این نمایش‌ها مثل «فیزیکدان‌ها»، «خانه ارواح» و … هنوز هم دیدنی است.

 

این بازیگر پیشکسوت پس از سریال «هفت سین» مرحوم یدالله صمدی که نوروز ۱۳۹۱ از تلویزیون پخش شد، دیگر در قاب تلویزیون دیده نشد.

 

فردوس کاویانی در آن سال‌های حضورش مقابل دوربین هم کمتر به گفت‌وگو حاضر می‌شد. در آخرین باری که با این هنرمند دیدار و گفت‌وگو داشتیم به همان پشت صحنه سریال «هفت سین» برمی‌گردد. هرچند برخوردی صمیمی و محترمانه داشت به گفته خودش از رسانه‌ها گله‌مند بود؛ به جهت اینکه که حرف‌هایی از او منتشر کرده بودند که متعلق به او نبود و این موضوع به شدت ناراحتش کرده بود.

 

سریال‌های تلویزیونی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 

فردوس کاویانی اما این سال‌ها بیشتر درگیر بیماری بوده و به دلیل همین بیماری کمتر توانسته در فیلم و سریال‌ها و حتی صحنه تئاتر که خانه اول او بوده است، حضور یابد و چند سالی است که حتی در مجامع و مراسم عمومی نیز شرکت نمی‌کند.

 

حدود سه سال گذشته مراسمی برای نکوداشت او برگزار شد که خانواده‌اش به نمایندگی از او حضور یافتند و فردوس کاویانی توانست با یک پیام تصویری دوستدارانش را همراهی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------