آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

بازتاب‌های ادامه‌دار به ماجراهای آقای «نون خ»



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,
سریال «نون خ» جزو اولین مجموعه‌هایی است که به شکل متمرکز خیلی از رخدادهای آن روزها از پس لرزه‌های گاه و بی گاه گرفته تا غم نان، نظافت، مشکلات و اندوه‌های ادامه دار و.... را به تصویر کشیده است.

 به  گزارش روزنامه جام‌جم؛یکی از بخش‌های داستان «نون خ» به فعالیت هلال احمری‌ها اشاره می کرد؛ پایگاه‌هایی که هوای مردم را در آن روزها تا حد امکان داشتند و با آنها همراه شدند. این موضوع در حدی بود که کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر را هم دست به قلم کرد.

 

همتی در بخشی از این نامه نوشت: برای تسکین آلام آسیب دیدگان، آماده سازی مردم برای مواجهه با زلزله و کاهش آسیب‌های ناشی از آن همیشه ابزارها و اشکال مختلف ارائه رسانه ای موردنیاز بوده که متاسفانه در این خصوص دچار کاستی‌های متعددی هستیم. برای اینجانب جای بسیار امیدواری داشت که سریال نجیب و پرطرفدار «نون خ2» توانست بخشی از این کمبودها را برطرف کند. از این رو حس مسؤولیت اجتماعی عوامل دست اندرکار تهیه و تولید این سریال برای پردازش زلزله کرمانشاه به عنوان یکی از حوادث بزرگ چند سال اخیر کشور و آسیب شناسی و نمایش ابعاد مختلف آن جای تقدیر بسیار دارد. لذا برخود لازم می دانم به عنوان یکی از سازمان‌های امدادی و درگیر در بحران‌های بزرگ کشور، مراتب تقدیر و تشکر خویش را از جنابعالی، مدیران زیرمجموعه و کلیه دست اندرکاران تولید سریال ابراز دارم.

 

علاوه بر هلال‌احمر، گویا نون خ توانسته توجه مجلسی‌ها را هم به خود جلب کند در یک نمونه عبدالرضامصری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که نون خ به دل مردم غرب کشور نشست. مشخص است این سریال که در محیطی روستایی در فصل سرما تولید شد، کار بسیاری برده، زیرا باید افراد بسیاری ساماندهی می‌شده‌اند تا در فضاهای مختلف، ارتباطات روستایی به نمایش درآید. این تدارکات گسترده و ساماندهی آن کار دشواری بوده و قطعاً با تولید مجموعه‌های تلویزیونی یا سینمایی آپارتمانی متفاوت است و از این نظر باید به عواملش خداقوت بگوییم.

 

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از رعایت و انتقال گویش مخصوص غرب کشورمان، به ویژه کرمانشاه در این مجموعه تلویزیونی قدردانی کرد و افزود: کار خوبی است که برای دیگر گویش‌های موجود در کشور نیز چنین روندی ادامه یابد تا همه هموطنان از این طریق بهتر با مسائل فرهنگی، قومی و گویشی دیگر نقاط کشور آشنا شوند. نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی‌پرداختن به موضوع زلزله کرمانشاه را یکی دیگر از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی برشمرد و گفت: گرچه ابعاد زلزله وسیع‌تر از آن بود که در این سریال دیده می‌شد، اما انصافا به تصویر کشیدن این موضوع آن هم در قالب طنز، کار دشواری است، چرا که زلزله تراژدی است؛ اما در این طنز به خوبی به این ماجرا پرداخته شد.

 

یکی دیگر از جنبه‌هایی که این سریال به آن پرداخت در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی آن منطقه بود، جریانی که در آن هر چند گذرا اما اشاره ای هم به زحمات محیط بانان شد. این موضوع هم باعث شد تا  سازمان حفاظت محیط زیست هم وارد عمل شد و مدتی پیش درباره این مجموعه نوشت: با توجه به پخش سریال «نون خ ۲» از شبکه یک سیما و پرداختن به موضوع تلاش‌ها و زحمات محیط بانان، این سبزپوشان حامی طبیعت و سفیران فرهنگی محیط زیست در این سریال، به این وسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را از جنابعالی و تمامی دست اندرکاران این سریال ابراز می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------