آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

مجید اخشابی: روی دیگر سکه زندگی رابا کرونا دیدیم/امیدبه تحقق یک رویای موسیقایی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, مجید اخشابی
خواننده و آهنگساز موسیقی با اشاره به فعالیت‌های خود در دوران قرنطینه و خانه‌نشینی، از تلاشش برای برگزاری کنسرتی در حوزه نوازندگی سنتور با همراهی یک ارکستر در ایام پساکرونا خبر داد.

مجید اخشابی خواننده و آهنگساز موسیقی که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های متعددی را در تولید تک آهنگ برای تیتراژ سریال‌های تلویزیونی و سایر پروژه‌های موسیقایی داشته است در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر شعار «در خانه بمانیم» در روزهای شیوع ویروس کرونا، به فعالیت‌های خود در این ایام اشاره کرد و گفت: در این روزها من هم با توجه به توصیه کارشناسان و عمل به وظایف شهروندی در ساختار جمعی، قرنطینه را انتخاب کرده‌ام. این در حالی است که یک هنرمند شمالی هستم و اساساً پیش از این آغاز بهار برای من بدون سفر به شمال کشور معنا نداشت. اما تلاشم را انجام دادم تا این شرایط را تحمل کرده و در منزل بمانم. کما اینکه با توجه به این شرایط فعالیت‌های اجرایی‌ام در حوزه موسیقی نیز متوقف شده است.

 

این نوازنده سنتور افزود: در این روزها فرصت خوبی فراهم شده تا بتوانم مطالعه بیشتری روی مقالات و پروژه‌های دانشگاهی‌ام داشته باشم، اما نکته مهم دیگری که در روزهای قرنطینه برایم پیش آمد و اتفاقاً هم برای من در برگیرنده شرایط مثبتی بود، مانوس شدن دوباره با نوازندگی بود که مدت‌های زیادی بود به دلیل کمبود وقت، تمرکز کمتری روی آن داشتم. اما در این روزهای کرونایی فضایی فراهم شده که روزی چندین ساعت نوازندگی می‌کنم این در حالی است که تدریس دانشگاهی را هم در فضای مجازی دنبال می‌کنم که برایم تجربه ارزشمندی است. به هر حال این ماجرای کرونا باعث شد تا روی دیگر سکه زندگی را ببینم و قطعاً برایم دستاوردهایی داشت که هرگز فراموشش نمی‌کنم.

 

فعالیت‌های بهاری و تولید تک‌آهنگ

وی درباره سایر فعالیت‌های خود اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته تلاش کردم جضور فعالی در عرصه تولید تک‌آهنگ‌ها داشته باشم که از آن جمله می‌توانم به انتشار قطعه «تموم میشه روزهای سخت» با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری، قطعه «ای عشق» در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ و قطعه تیتراژ سریال «میان بر» شبکه پنج سیما اشاره کنم که به نوعی کارهای بهاری من محسوب می‌شوند و امیدوارم مورد پسند مخاطبان نیز قرار گرفته باشد.

 

اخشابی ادامه داد: در عین حال تمام هدف گذاری و برنامه‌ام هم این است که بتوانم پس از ایام کرونایی شرایطی را برای برگزاری کنسرت در عرصه نوازندگی فراهم کنم. در این زمینه هم قطعات زیادی نوشته و تولید کرده‌ام که همیشه در رویاهایم آن‌ها را حین اجرا با ارکستر بزرگ می‌دیده‌ام و امیدوارم به زودی شرایط اجرای آن برای تنظیم ارکستر بر روی صحنه محقق شود.

 

این هنرمند افزود: من در این ایام متوجه شدم معنای بازنگری یعنی چه؟ این بازنگری یعنی می‌توان با بروز یک اتفاق بزرگ که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، نسبت به تغییر برخی رفتارها، کارهایی را انجام داد. اینکه بتوانیم در هر شرایطی، قدرت هدف‌گذاری داشته باشیم و در زندگی جاری و روزمره مسخ نشویم. این بیماری به ما نشان داد که حضور در یک دنیای ماشینی چه معایبی برای ما دارد. شرایطی که باعث شده بود ما فرصت گفتگو را از دست بدهیم و به این نکته برسیم که خودمان برای خودمان فرصت نداریم.

 

فرصت کرونا برای ریل‌گذاری‌های تازه

وی ادامه داد: اتفاقاً چند روز پیش بود که به مادرم گفتم: «ما گویا قبل از روزهای کرونایی کمر خدمت به خودمان بسته بودیم اما این شرایط باعث شد تا کمی جدی‌تر به این موضوع فکر کنیم.» به هرحال من فکر می‌کنم این روزهای ناخوشایند که موجب از دست رفتن بسیاری از انسان‌های روی زمین شد، فرصتی برای فکر کردن دوباره است که آرزوها و دغدغه‌هایمان در ذهنمان ریل‌گذاری کنیم. من مطمئنم بعد از کرونا سبک و سیاق بهتری در زندگی‌مان انتخاب می‌کنیم که روی آوردن به معنویت یکی از اتفاقات مثبت آن است. حداقل برای من چنین خواهد بود که من در ایام پساکرونا بیشتر از قبل به معنویت زندگی‌ام فکر می‌کنم که لازمه‌اش فراغتی این چنین بود. اینها تمام مسائلی بود که سعی کردم از این شرایط تهدید برای خودم استفاده کنم.

 

اخشابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط فعلی جوامع جهانی بیان کرد: من امیدوارم شرایط بد این روزها هرچه زودتر رو به بهبودی برود. ما انسان‌ها در این روزهای بد قطعاً متوجه شده‌ایم که اگر فکر می‌کردیم علم آن قدر به جایی رسیده که دیگر برای ما هیچ غافلگیری را در برنداشته باشد، قطعاً در اشتباه بودیم، زیرا شیوع ویروس کرونا و بیماری «کووید ۱۹» نشان داد که بشر بیش از همیشه ضعیف است. این نکته‌ای است که در این روزها به شدت روی آن فکر می‌کنم و معتقدم می‌تواند در برگیرنده شرایط جدیدی برای انسان امروزی باشد.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------