تصمیم‌گیری شورای صنفی نمایش درباره جریمه «پیشی میشی»/ چند فیلم تازه متقاضی اکران هستند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم  پیشی‌میشی
محمدرضا فرجی درباره وضعیت سینماها در شرایط کنونی می‌گوید: به هر ترتیب تعطیلی یا ادامه دادن فعالیت سینماها، به نظر ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد. اما تاکنون تنها فیلم «پیشی‌میشی» از اکران انصراف دادند و چندین فیلم تازه دیگر نیز متقاضی اکران در سینماها هستند. 

به گزارش  ایلنا، به رغم مخالفت بسیاری از کارشناسان، از ابتدای تیرماه سینماها کار خود را آغاز کرده و در ادامه دو فیلم تازه «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف۲» نیز به چرخه اکران راه پیدا کرده‌اند. همزمان با موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، صحبت‌های بسیاری مبنی بر تعطیلی دوباره سینماها مطرح شده بود اما شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه خود با رد خبر تعطیلی مجدد سالن‌های سینما اعلام کرد که از ۲۵ تیرماه سه فیلم تازه «زن‌ها فرشته‌اند ۲»، «آنجا همان ساعت» و «پیشی میشی» به چرخه اکران اضافه می‌شوند.

 

با این وجود روز گذشته احمد احمدی، تهیه‌کننده فیلم «پیشی میشی» اعلام کرد که به دلیل موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا از اکران این فیلم در سینماها منصرف شده است. طبق اساسنامه شورای صنفی نمایش هر فیلمی که از اکران انصراف دهد، علاوه بر اینکه تا ۶ ماه نمی‌تواند فیلم خود را اکران کند، از اکران در زمان‌های پرطرفداری همچون نوروز و عید فطر نیز محروم می‌شود.

 

محمدرضا فرجی (مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی) درباره اینکه آیا فیلم «پیشی‌میشی» شامل چنین قانونی می‌شود یا خیر، به ایلنا گفت: شورای صنفی نمایش باید در خصوص اکران این فیلم تصمیم‌گیری کند. چراکه ابتدا تهیه‌کننده این فیلم تقاضای اکران داده بود و پخش‌کننده در صحبتی تلفنی گفته بود که اجازه دهید بپرسم و خبر دهم. با همه این توضیحات خودشان اعلام کرده بودن که حاضر به اکران فیلم در این شرایط هستند. از سویی ما هم قصد داشتیم فیلم را در حوزه کودک اکران کنیم. بر همین اساس شورای صنفی نمایش قبول کرد که این فیلم اکران شود. ولی در مورد انصراف‌شان با توجه به وضعیت کرونا سزاوار نیست که محروم شوند. علاوه بر این شاید اکثر سینماها در شرایط کنونی مشکلاتی را برای اکران برخی فیلم‌ها که مخاطبان کودک دارند، داشته باشند. در نهایت شورای صنفی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

 

وی درباره احتمال انصراف فیلم‌های دیگر از اکران نیز توضیح داد: این احتمال وجود دارد و ما هم بر همین اساس پیش‌بینی برگزاری جلسه فوق‌العاده هم کرده‌ایم. اما باتوجه به اینکه تا چهارشنبه هفته آینده فیلم جدیدی جز برنامه‌های اکران نبوده است، لذا در جلسه یکشنبه شورای صنفی نمایش، دوستان در این باره هم تصمیم‌گیری خواهند کرد. اما تا الان هیچ فیلمی غیر از «پیشی‌میشی» انصراف نداده و حتی چند فیلم دیگر نیز برای اکران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

فرجی ضمن بیان اینکه همه چیز به نظر ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد، بیان کرد: ما باید ببینیم که ستاد کرونا درباره سینماها چه تصمیمی می‌گیرد. باتوجه به اینکه وضعیت جامعه مخصوصا در شهرهای بزرگ مقداری حساس‌تر شده، طبیعتا صاحبان فیلم‌ها نیز مقداری نگران نحوه آسیبی که به فیلمشان وارد می‌شود و اکرانشان در شهرستان‌های مختلف هستند.

 

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا امتیازهای حمایتی برای دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف۲» در نظر گرفته شده، برای متقاضیان تازه اکران سینماها منظور نشده است، اظهار داشت: از همان اول قرار بود که شورای صنفی نمایش بعد از کرونا با اکران ۴ فیلم  کار خود را شروع کند اما در ادامه به این نتیجه رسیدیم که کار را با دو فیلم شروع کنیم و سه هفته بعد دو فیلم دیگر به چرخه اکران اضافه کنیم. به این صورت می‌خواستیم باتوجه به تعطیلی چند ماهه بار سینماهایمان هم زیاد نشود. اینکه برای فیلم‌های تازه اکران حمایت‌هایی در نظر گرفته شود، بستگی به درخواست شورای صنفی نمایش دارد که اتفاقا چنین درخواستی داشتند. حال باید ببینیم که سازمان سینمایی درباره این درخواست چه تصمیمی می‌گیرد.

 

فرجی در پایان درباره شهرهایی که سینماها به علت همه‌گیری مجدد کرونا در آنها تعطیل شده، بیان کرد: سینماهای مشهد و البرز تعطیل شده و یکی دو مورد استانی دیگر از جمله کاشان نیز با ما تماس گرفتند که فرمانداری‌های آنها گفتند باید سینما تعطیل شود که ما گفتیم، اگر فرمانداری یا استانداری تاکیدی بر تعطیلی سینما داشتند طبیعتا باید قبول کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------