آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

هدیه تهرانی، امیر آقایی و علی صادقی در ماراتن شبکه نمایش خانگی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال‌های شبکه نمایش خانگی
این روزها سه سریال با ژانرهای کاملا متفاوت در حال پخش از شبکه نمایش خانگی هستند که هر یک پس از فراز و فرودهای متعدد توانستند مخاطبانی را به خود جذب کنند و رقابت تنگاتنگی را پشت سر بگذارند. 

 سریال‌های شبکه نمایش خانگی گاهی مخاطبان فراوانی را به خود جذب می ‌کند و گاهی هم چنگی بر دل مخاطب نمی ‌زند. دوره‌ای چند سریال همزمان در مراکز توزیع محصولات تصویری و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شدند و گاهی هم مدت‌ها هیچ سریال مهم و تازه‌ای در این شبکه تولید نمی‌شد اما اینک بعد از گذشت نزدیک به یک دهه، خود به رسانه‌ای مستقل تبدیل شده است.

 

هرچند تجربه‌های اولیه سریال سازی در شبکه نمایش خانگی، با نیمه کاره رها شدن یا سرهم بندی شدن، تجربیات چندان خوشایندی برای مخاطبان نبود. مدیومی که با «قلب یخی»، «قهوه تلخ» و «شاهگوش»  کار خود را آغاز کرد در همان ابتدای راه با مشکلاتی روبه‌رو شد که مخاطب را دل‌زده کرد. سریال‌هایی بدون پایان یا با پایانی سرهم‌بندی شده اتفاقی بود که داغ زمان و هزینه‌ای را که برای دیدن قسمت‌های پخش شده سریال صرف کرده بود بر دل مخاطب گذاشتند.

 

بعدتر اما مدیوم نمایش خانگی با سریال «شهرزاد» توانست حرفی برای گفتن داشته باشد و بار دیگر توانست اعتماد مخاطبان به شبکه نمایش خانگی را بازگرداند. سریالی که در سه فصل پخش شد و به لطف یکه‌تاز بودن در فصل اول مخاطب خوبی برای خودش پیدا کرد. 

 

فرود بعدی و فاصله گرفتن از شبکه نمایش خانگی، مربوط به زمانی می‌شد که سریال‌هایی مانند «نهنگ آبی» و «رقص روی شیشه» همزمان توزیع شد و البته چندان هم موفقیتی به دست نیاورد. سریال‌های پرستاره‌ای که نتوانستند موفقیت زیادی کسب کنند و با ناتمام ماندن «رقص روی شیشه» بار دیگر اعتماد مخاطب را به بازی گرفتند. 

 

 اما یک اتفاق مثبتی این میان افتاد که آن هم ورود پلتفرم‌های پخش اینترنتی یعنی وی.او.دی‌ها به عرصه رسانه بود. دیگر هر مخاطبی از هر جایی با دسترسی به حداقل امکانات می‌توانست با اشتراکی ارزان‌قیمت به تماشای سریال‌ها و فیلم‌های شبکه نمایش خانگی بنشیند. این اتفاق یک بار دیگر رونق را به شبکه نمایش خانگی برگرداند. «دل» و «مانکن» هم محصول همین اتفاق بودند و از این طریق همه توانستند بیش از پیش به دیدن آن بپردازند. هرچند باز هم پیکان انتقادات به سمت این دو سریال به خاطر محتوایشان وجود داشت و منتقدان از کیفیت پایین و ساخت سطحی و تجمل‌گرایی آنها سخنانی به میان می‌آوردند. این انتقادات که معمولا هم به کارهای منوچهر هادی وارد می‌شود از فصل اول سریال «عاشقانه» شروع شد و با «دل» به اوج خودش رسید و یکی از مهمترین انتقادات به این سریال شد تا انتخاب بازیگران این سریال‌ها و انتقادات دیگر.

 

البته منوچهر هادی در حال ساخت فصل دوم سریال «عاشقانه» است و باید دید این جنجال ‌ها  و انتقادات همیشگی به فصل دوم این سریال هم مرتبط می ‌شود یا خیر.

 

فضای شبکه نمایش خانگی اما پس از این فراز و فرودها در ماه‌های اخیر کمی حرفه‌ای‌تر از قبل شده است و عرصه رقابت سنگینی میان ۳سریال جدید با موضوعات و سوژه‌های خاص و ساخت قوی‌تر شده است. 

 

جاده صاف شده شبکه نمایش خانگی برای «آقا زاده» 

عده‌ای معتقدند که موفقیت «شهرزاد» جاده را برای سریال‌سازهای دیگر صاف کرده است و باعث شده تا چندین و چند سریال به طور همزمان برای پخش وارد شبکه نمایش خانگی شوند. یکی از این سریال‌ها که تنها سه قسمت از آن می ‌گذرد «آقازاده» حامد عنقا و بهرنگ توفیقی با موضوع سیاسی است.

 

حامد عنقا و بهرنگ توفیقی که تا امروز برای تلویزیون سریال‌های مختلفی را ساخته‌اند، این روزها در حال ساخت مجموعه جدیدی با نام «آقازاده» برای پخش در نمایش خانگی هستند. سریالی متفاوت که حامد عنقا وعده داده باعث بی‌خوابی برخی از افراد خواهد شد! 

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال‌های شبکه نمایش خانگی

عنقا که پیش از این تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی را با نویسندگی فصل اول و دوم سریال «قلب یخی» داشته است، این بار «آقازاده» را با حال و هوایی متفاوت از سریال‌هایی که برای تلویزیون ساخته وارد بازار کرده و به گفته خودش به سریال «قلب یخی»بیشتر از سریال«پدر» شباهت دارد اما نکته جالب در «آقازاده» استفاده از بخشی از ترکیب بازیگران سریال پرمخاطب «پدر» در این سریال است. مهدی سلطانی، سینا مهراد، لعیا زنگنه بازیگرانی هستند که در سریال «پدر» هم نقش‌های اصلی را ایفا می‌کردند و نیکی کریمی، امیر آقایی، ثریا قاسمی، امین حیایی، جمشید هاشم‌پور برخی دیگر از بازیگران مطرح این سریال هستند. کیوانچ تاتلیتوغ بازیگر مطرح ترک هم در این سریال حضور دارد.

 

امیر آقایی آقازاده سریال «آقازاده» است. نقشی که حامد عنقا از تمایل احسان علیخانی برای ایفای آن گفته بود. نقشی که علیخانی آن را به خاطر «عصر جدید» از دست داد.

 

«هم‌گناه» برادران کیایی

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال‌های شبکه نمایش خانگی

مصطفی کیایی که فیلم سینمایی «مطرب» را روی پرده سینماهای کشور برده بود و از ابتدای اکران صدرنشین جدول فروش سینماهای کشور بوده است. دست به ساخت سریالی کاملا متفاوت از سینمایی«مطرب» زد. سریالی که دوشنبه(۲۳ تیر) قسمت هفتم فصل دوم آن هم به بازار عرضه شد. مصطفی کیایی با ساخت« هم گناه» اولین تجربه خود در سریال شبکه نمایش خانگی را پشت سرگذاشت که با توجه به استقبال مخاطبان می ‌توان گفت که تا حدودی در جلب اعتماد مخاطب موفق بوده است.کیایی گویی رگ خواب مخاطبانش را می‌شناسد و عموما فیلم‌هایش به سبب بازیگران خوب، فیلمنامه قوی و کارگردانی ماهرانه با اقبال روبه‌رو می‌شوند و «هم گناه» نیز از این مورد مستثنی نیست. 

 

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، مهتاب کرامتی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل، پدرام شریفی، رؤیا تیموریان و مسعود رایگان، همگی قرار است که در این سریال به ایفای نقش بپردازند. در این بین نکته مهم حضور پسر پرویز پرستویی و دختر رؤیا تیموریان در سریال است. بهروز پرستویی نقش جوانی‌های پدر و درنا مدنی نقش جوانی‌های مادرش را در این سریال بازی می‌کنند.

 

یکی از جذابیت‌های سریال «هم‌گناه» مصطفی کیایی حضور مجدد پرویز پرستویی و حبیب رضایی در کنار هم است و حاج کاظم و عباس بیست سال بعد بار دیگر این بار در یک پروژه نمایش خانگی با یکدیگر همکاری دارند.

 

«موچین»ی که می‌خنداند

سریال دیگری که در رقابت با «آقازاده» و «هم گناه» کمی عقب مانده سریال شبکه نمایش خانگی «موچین» است.

 

سریال کمدی «موچین» با کارگردانی حسین تبریزی و به نویسندگی مشترک حسین تبریزی و سیدعلی موسویان که از عید فطر به بازار عرضه شده ژانر متفاوت ‌تری دارد اما در رقابت با دو سریال دیگر کمی عقب مانده است.

 

مرجانه گلچین، حمید لولایی، شهره لرستانی، زهرا جهرمی، عباس جمشیدی، مهران رجبی، امین چنارانی، افشین غیاثی، مجید شهریاری، سعیده عرب و آشا محرابی و رابعه اسکویی، علی صادقی، امیر نوری، بهنوش بختیاری، رضا توکلی، رامین ناصرنصیر، ساعد هدایتی، افشین سنگ‌چاپ، ژاله درستکار و رز رضوی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

بازیگران جدید سریال «موچین» معرفی شدند

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال‌های شبکه نمایش خانگی

 

«قورباغه»ای که سیمرغ را از نوید محمدزاده گرفت!

بازار داغ شبکه نمایش خانگی، هومن سیدی، بازیگر و کارگردان جوان سینما را نیز مجاب کرده‌ است تا سریالی برای عرضه در این حوزه تولید و کارگردانی کند. سریالی با نام «قورباغه» که گفته شده داستانی عجیب و متفاوت دارد و گفته می‌شود با پروداکشن بسیار ویژه تولید شده و مانند سایر کارهای سیدی، دنیای جدیدی را پیش چشم مخاطب ترسیم کند.

 

موضوع این داستان روایت‌های اجتماعی پیرامون سوژه محوری مواد مخدر است. مهم‌ترین برگ‌برنده این سریال را باید نوید محمدزاده دانست. او که سال قبل و در نشست خبری پس از نمایش فیلم «متری شیش‌ونیم» در جشنواره فجر از دوری یک‌ساله‌اش از سینما گفته بود، با حضور در «قورباغه» اولین تجربه‌اش در شبکه نمایش خانگی و چهارمین همکاری‌اش با هومن سیدی را بعد از فیلم‌های «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» رقم زده‌است.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال‌های شبکه نمایش خانگی

در کنار محمدزاده، بازیگرانی، چون صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی و نوید پورفرج نیز ایفای نقش خواهند کرد؛ بازیگرانی که همگی در سینما شناخته شده‌اند. فضای متفاوت فیلم‌های سیدی و حضور بازیگران سینمایی احتمالا یکی از آثار متفاوت شبکه نمایش خانگی را رقم خواهد زد. تفاوتی که بسیاری با دیدن تیزر مهیج این سریال به آن اذعان داشتند و برخی هم از شباهت‌های فضای «قورباغه» با «مغزهای کوچک زنگ‌زده» گفتند. 

 

بخش زیادی از «قورباغه» در تایلند فیلمبرداری شده و آن‌طور که اعلام شده بود قرار بود این سریال بهار ۹۹ در شبکه نمایش خانگی توزیع شود اما از آنجایی که رقابت تنگاتنگی در شبکه نمایش خانگی به وجود آمده است، پس از گذشت حدود یک ماه از فصل تابستان، هنوز این اتفاق رخ نداده.

 

سریالی که «خواب‌زده»تان می‌کند

سریال «خواب زده» یکی از آثار پربازیگر شبکه نمایش خانگی است که به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی سعید نعمت­‌الله ساخته شده است. مقدم در این سریال به‌سراغ ژانری متفاوت در شبکه نمایش خانگی رفته است. فضایی عاشقانه و ماورایی که در آن تقابل میان انسان و شیطان را به تصویر می کشد. سیروس مقدم پس از سال‌ها کارگردانی در تلویزیون و سینما که حاصل آن ساخت چند سریال چون «پایتخت»، «علی البدل»، «نرگس»، «پلیس جوان»، «اغماء»، «تا ثریا» و… بود، در نخستین تجربه کارگردانی در شبکه نمایش خانگی به سراغ داستانی در ژانر وحشت رفته است.

 

 لادن مستوفی، علیرضا شجاع نوری، امیرعلی دانایی، سیما بابایی و مهدی سلطانی و ... بازیگران این سریال هستند. تهیه‌کنندگی این سریال را الهام غفوری برعهده دارد.

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال‌های شبکه نمایش خانگی

 

مهسا بهادری 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------