طهمورث و قلی‌خانی در فیلم و سریال/افشین هاشمی کارگردان نماهنگ



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,طهمورث و قلی‌خانی
شبنم قلی خانی، اتابک نادری و سیاوش طهمورث از جمله بازیگرانی هستند که در روزهای گذشته در پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی مشغول به فعالیت شده‌اند. 

در حالی که برخی از هنرمندان هر چند با رعایت پروتکل های بهداشتی هم تمایلی به نقش آفرینی در این روزهای کرونایی در پروژه‌های سینمایی ندارند اما به تازگی شبنم قلی خانی و اتابک نادری به  فیلم سینمایی طرلان به کارگردانی سیدمحمد حسینی اضافه شده‌اند.

 

فیلمبرداری فیلم سینمایی طرلان در اردبیل از نیمه گذشت و جدیدترین بازیگران آن جلوی دوربین رفتند. طرلان که اولین تجربه سینمایی سیدمحمد حسینی محسوب می شود از اوایل تیرماه در اطراف شهرستان هیر استان اردبیل آغاز شده بود و تاکنون بیش از ۶۰ درصد فیلمبرداری خود را در روستای انیلو سپری کرده است.

 

فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم روستا درگیر می شود و ... .

 

این فیلم در حال و هوای بومی و منطقه ای به زبان ترکی تولید می شود. به غیر از شبنم قلی خانی و اتابک نادری از دیگر بازیگران این فیلم می توان به داور فرمانی، فریبا مهرزاد، محمدرضا خدایی، جلال محمدلو، ضیغم اسماعیلی، یاشار نادری، مهدی شیری، محمد فرجی، پریسا عطایی، بهمن صفاریان، سولماز نادری، احمد پرستان، محمد فردین، سیدرزاق صفوی، ملکه فتحی، غلامرضا خدایی، اسماعیل بابایی، بهزاد دانش، محمد رحیم زاده، سجاد عالی زاده، منصور آدمی، بهنام صاحبقران، معصومه نجفیان، فرانک غلامین، نیلوفر همرنگ، فریده روحی، مینا خوشرو و بازیگران خردسال ایلیا نوریان، امی رضا رحیمی نسب، ال آی شیری و... اشاره کرد.

 

سیاوش طهمورث به «صفر بیست و یک» پیوست

تصویربرداری سریال صفر بیست و یک به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان ادامه دارد و سیاوش طهمورث به عنوان جدیدترین بازیگر به پروژه پیوسته است.

 

تصویر برداری سریال صفر بیست و یک با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران در حال انجام است و این سریال برای پخش از شبکه سوم‌سیما ساخته می‌شود.

 

سیامک انصاری، سید جواد رضویان، امیرحسین رستمی، سیاوش طهمورث، سروش جمشیدی، رویا میر علمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی بازیگران این فیلم هستند.

 

افشین هاشمی با صدای علیرضا قربانی نماهنگ می‌سازد

‌‎افشین هاشمی نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر، قطعه‌ «نازنی‌نِی» به آهنگسازی احسان مطوری و صدای علیرضا قربانی را به تصویر می‌کشد.

 

نماهنگ نازنی‌نِی (به زبان کشمیری نازنین من) به کارگردانی افشین هاشمی، آهنگسازی احسان مطوری و با صدای علیرضا قربانی و قیصر نیظامی به زودی به علاقمندان موسیقی عرضه خواهد شد. هاشمی در ساخت این نماهنگ از بعضی نشانه‌های اجرایی ایران و هند و همچنین هنر مدرن بهره جسته است.

 

‎علیرضا قربانی خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی به تازگی یکی دیگر از قطعات پروژه بین‌المللی «صداها و پل‌ها» ساخته احسان مطوری را به نام «نازنی‌نِی» خوانده است. این در حالی است که نخستین همکاری آن‌ها با نام السوئنو (El Sueño) دو جایزه بین‌المللی را به ارمغان آورد.

 

‎اشعار «نازنی‌نِی» سروده فریدون مشیری و ابراهیم مسکین (شاعر کشمیری) است و یکی از اعضای گروه سیلک رود، در کنار نوازندگانی از کشورهای فلسطین و ایران این قطعه را نواخته‌اند.

 

‎همچنین صدف منشی (استاد زبان‌شناسی دانشگاه UNT تگزاس آمریکا) به عنوان مشاور ادبی، این پروژه را همراهی می‌کند.

 

«بهلول» روی میز تدوین قرار گرفت

فیلم کوتاه بهلول به نویسندگی و کارگردانی رضا امیری که زمستان سال ۹۸ در شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی تولید شده، به مرحله تدوین رسید.

 

این فیلم که با تهیه‌کنندگی مشترک رضا امیری و انجمن سینمای جوان ارومیه آماده شده است به روایت بخشی از زندگی چوپانی ۴۵ ساله به نام بهلول می‌پردازد که در یک اتفاق چند گوسفند صاحب کار خود را از دست می‌دهد. او برای فراهم کردن پول گوسفندان کاری انجام می‌دهد که کلیت داستان را با بحرانی جدی مواجه می‌کند.

 

بهلول ملکیان، مرتضی میرزایی، حمید مومنی، حبیب مومنی، ابراهیم مومنی، محمدحسن بیگی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

 

بهلول که روند تولید خود را در دوران کرونا و پیش از آن طی کرده است، برای شرکت در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی آماده می‌شود.

 

رضا امیری دانش آموخته آموزشگاه سینمایی آنکارا (A.S.A) بوده و پیش از این سه فیلم کوتاه «صوفی»، «تعطیلات» و «وحشی» را نیز کارگردانی کرده است.

 

تصویربرداری «بوسه در باران» به پایان رسید

تصویربرداری و تولید فیلم بوسه در باران به کارگردانی یاسر فقیهی و تهیه کنندگی سیدمحمد قاضی به پایان رسید.

 

قصه این فیلم مسائل روز اجتماعی درباره گرایش جوانان علاقمند به حوزه بازیگری در سینما و خوانندگی است که این علاقه مشکلاتی  را پیش روی آنان قرار می دهد.

 

مجید حاجی زاده، خاطره حاتمی، رضا توکلی، علی سفلی، الهه نقدی، علی جلالی، فهیمه کاکاوند و طاها عبدلمالکی بازیگران این فیلم هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------