پدری خوب و درستکار با همان گریم همیشگی در «آقازاده»!



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,آقازاده
معمولا وقتی بعضی بازیگران در نقش خاصی با ویژگی‌های مشخص جا می‌افتند، بارها با پیشنهاد نقش‌های مشابه آن کاراکتر مواجه می‌شوند.

 به  گزارش خراسان ؛تعدادی از بازیگران با پاسخ منفی به پیشنهادی مشابه، از این تکرار دوری می‌کنند اما بعضی بازیگران هم هستند که مثلا به دلیل محبوبیت یا موفقیت نقش، ترجیح می‌دهند در آثار بعدی نیز با همان نقش دیده شوند. مرجانه گلچین و امین تارخ، دو بازیگری هستند که اکنون در نمایش خانگی با سریال «موچین» و «آقازاده» در نقش‌هایی تکراری دیده می‌شوند. قبلا در مطلبی که درباره سریال «موچین» نوشتیم به حضور تکراری گلچین پرداختیم، در ادامه به بهانه سریال «آقازاده» درباره نقش‌های تکراری امین تارخ می‌خوانید.

 

تکراری‌های تلویزیونی 

نقش‌هایی که امین تارخ در سریال‌های تلویزیونی بازی کرده، ویژگی‌های مشترک زیادی با یکدیگر داشته‌اند. این تکرار به ویژه در سریال‌های ماه رمضانی بیشتر به چشم می‌آید. امین تارخ در بیشتر این سریال‌ها در نقش یک پدر کاملا مثبت، درستکار، مهربان و معتقد ظاهر شده است که حکم بزرگ تر خانواده و فامیل را دارد. او اولین بار در سریال «سفر سبز» در نقش چنین شخصیتی بازی کرد. «حاج‌رضا» در این مجموعه فرد باخدا و پدر مهربانی بود که به «دنیل» جوان مسیحی، برای پیدا کردن مادرش کمک کرد.

 

البته این کاراکتر در «سفر سبز» هنوز تازه بود و «حاج‌رضا»ی این سریال نسبت به نقش‌های بعدی، گریم متفاوتی داشت. پدر مؤمن سریال‌های رمضانی امین تارخ بعدها یکی از بازیگران ثابت سریال‌های ماه رمضان شد و نقشی تکراری را در آن‌ها ایفا کرد. «اغما»، «جراحت» و «رهایم نکن» مجموعه‌هایی هستند که به ترتیب ماه رمضان سال های ۸۶، ۸۹ و ۹۷ پخش شده‌اند. امین تارخ در این سریال‌ها در نقش همان برادر بزرگ تر یا پدر مهربان که بسیار منطقی و باخداست و آبرو برایش مهم است، خودش را تکرار کرده. او در دو سریال «سایه‌بان» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» نیز مشابه چنین کاراکتری را بازی کرد، منتها با این تفاوت که در این دو سریال روی وجهه مذهبی‌اش تاکیدی وجود نداشت.

 

این بازیگر در جدیدترین سریال خود یعنی سریال «آقازاده» نیز بار دیگر در نقشی شبیه شخصیت‌های مثبت و مومنی که در سریال‌های رمضانی بازی کرده بود، ظاهر شده. «حاج‌رضا» پدر و همسری بسیار مهربان، خوش‌اخلاق و باآبرویی است که رابطه صمیمانه‌ای با پسر خود دارد و از او حمایت می‌کند. در سریال «آقازاده» هم مانند بیشتر سریال‌هایش، ویژگی درستکاری و مذهبی بودن او بسیار پررنگ است، مهم‌ترین تفاوتی که «حاج‌رضا» با بقیه کاراکترهای او دارد، مربوط به جایگاه اجتماعی اوست و این کاراکتر از رزمندگان دفاع مقدس است که بعدها جزو مسئولان کشوری و حالا به نوعی بازنشسته شده است.

 

گریم و ظاهر تکراری 

گذشته از ویژگی‌های مهم شخصیتی که در بیشتر نقش‌های امین تارخ در سریال‌های تلویزیونی مشترک بوده، گریم و ظاهر این بازیگر نیز در سریال‌های مختلف تکراری بوده است. او در همه سریال‌ها با ریش کوتاهی ظاهر شده، مدل و رنگ موهای این بازیگر در مجموعه‌های «آقازاده»، «رهایم نکن»، «جراحت» و «سایه‌بان» کاملا مشابه یکدیگر و تقریبا می‌توان گفت یکسان بوده است. این شمایل کاملاً برای این بازیگر باسابقه تکراری و کلیشه‌ای شده است. امین تارخ تنها در دو سریال «سفر سبز» و «گاهی به پشت سر نگاه کن»، نسبت به دیگر آثاری که نام بردیم، گریم متفاوت‌تری داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------