آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

اختلاف مالکیتی، مانع پخش «قورباغه»



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,قورباغه
«قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید اسدزاده سریالی است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده است. این سریال قرار بود تابستان توزیع شود ولی با پایان این فصل، هنوز این اتفاق رخ نداده است. 

 «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید اسدزاده سریالی است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شده است. این سریال قرار بود تابستان توزیع شود ولی با پایان این فصل، هنوز این اتفاق رخ نداده است.

 

این مجموعه داستانی اجتماعی دارد. داستان این سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن  روی هر فرد می‌پردازد. در خلاصه داستان این سریال آمده‌است:«من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکی‌ایه، احساس می‌کنم همه‌جا بسته‌است و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.» همانطور که گفته شد، قرار بود «قورباغه» در تابستان توزیع شود و حتی سال گذشته اولین تیزرش هم منتشر شد اما با وجود اتمام فصل تابستان خبری از این مجموعه نشد. خبرنگار «صبح‌نو» به دلایل پخش نشدن «قورباغه» دست یافته است که در ادامه گزارش به آن اشاره می‌شود.

 

اولین تجربه سریال‌سازی 

هومن سیدی کارش را با بازیگری در سینما آغاز کرد. او در سال83 در «یک تکه نان» کمال تبریزی بازی کرد. سیدی نقشی حسی را بازی کرد چون در این فیلم برای کاراکترش دیالوگی نوشته نشده بود و او باید سربازی آرام و رها از دنیا را به نمایش می‌گذاشت. او در این نقش دیده شد اما باید عامل اصلی شهرتش را بازی در «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی و سپس «راه بی‌پایان» همایون اسعدیان دانست.

 

سیدی در سریال اسعدیان نقش اصلی را به عهده داشت. سیدی جوایز مختلفی در عرصه بازیگری به دست آورد و برای بازی در سریال «عاشقانه» محبوبیت زیادی در بین مخاطبان کسب کرد. سیدی چند فیلم کوتاه ساخت و جوایزی را هم مال خود کرد،  اما او از سال89 نشان داده بود که به‌طور جدی به کارگردانی علاقه‌مند است. او «آفریقا» و سپس «سیزده» را ساخت. «سیزده» موردپسند منتقدان قرار گرفت و از جشنواره فجر جوایزی دریافت کرد. سیدی در سال93 «اعترافات ذهن خطرناک من» را کارگردانی کرد. این فیلم در چند رشته کاندیدای سیمرغ در جشنواره فجر شد.

 

سال بعد هومن سیدی اولین همکاری‌اش با نوید محمدزاده را رقم زد. «خشم و هیاهو» نام این فیلم بود که توانست بازهم در جشنواره فجر مورد استقبال قرار بگیرد. اما آخرین فیلمی که هومن سیدی کارگردانی کرد «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است. این فیلم همکاری دیگر سیدی با نوید محمدزاده بود. فیلم آخر سیدی با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان همراه شد. سیمرغ بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه به «مغزهای کوچک زنگ‌زده» رسید. فیلم مغزهای کوچک زنگ زده یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران سال 97 در ایران شد. وی بعد از موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دکترای افتخاری دریافت کرد.

 

هومن سیدی پس از درخشش این فیلم به سراغ ساخت اولین سریالش برای شبکه نمایش خانگی رفت. «قورباغه» اولین تجربه سیدی در کارگردانی شبکه نمایش خانگی و نوید محمدزاده در عرصه بازیگری برای این بستر بود. پیش‌تولید «قورباغه» به اضافه برخی خبرهای غیررسمی که درباره آن منتشر می‌شد نشان‌دهنده تولید مفصل این مجموعه بود. روحیات و ذائقه هنری هومن سیدی به‌گونه‌ای است که مخاطبان توقع سریالی عاشقانه شبیه بیشتر مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی را از او نداشتند و همه منتظر سریالی متفاوت بودند. سال گذشته اولین تیزر رسمی «قورباغه» منتشر شد. انتشار تیزر این سریال احتمالات مطرح شده را تقویت کرد. پلان‌هایی که منتشر شد خبر از قصه‌ای با ریتم تند می‌داد که احتمالاً حاوی موقعیت‌های اکشن نیز است. تایلند یکی از لوکیشن‌های اصلی «قورباغه» است.

 

ترکیب بازیگران 

ترکیب بازیگران «قورباغه» شبیه هیچ‌کدام از مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی که قبلاً دیده‌ایم نیست. لیدر بازیگران سریال سید نوید محمدزاده است. محمدزاده با تمام حواشی‌اش به هرحال یکی از مهم‌ترین بازیگران چندسال اخیر سینمای ایران است. او توانسته برای بازی در نقش‌های مختلف نظر مثبت منتقدان و داوران جشنواره فجر را جلب کند. حالا او پس از مدتی غیبت در سینما-که دلیلش بازی در همین سریال بود- خودش را در فرمت جدید ارائه می‌کند.

 

ریسکی که باید دید از پس آن  برآمده یا نه. صابر ابر، فرشته حسینی و سحر دولتشاهی از دیگر بازیگران «قورباغه» هستند. صابر ابر،  دیگر بازیگر مرد این سریال هم مانند نوید محمدزاده اولین تجربه‌اش را در شبکه نمایش خانگی با «قورباغه» رقم زده است. «ابر» در تعداد زیادی فیلم و تئاتر بازی کرده و جوایزی هم دریافت کرده است. فرشته حسینی اما بازیگر جوان و نوظهوری است که از چهار سال پیش با برادران محمودی کارش را شروع کرد. او از مهاجران افغانستانی به ایران است.

 

سحر دولتشاهی اما تجربه بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی را دارد. او در «ساخت ایران»، «عالیجناب» و فصل سوم «قلب یخی» حضور داشته است. البته هیچ‌کدام از این سه سریال به موفقیت چندانی نرسیدند و شهرت دولتشاهی هم مربوط به بازی‌هایش در سینماست. او چندباری در جشنوار فجر کاندیدا شده و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را هم در کارنامه‌اش دارد.

 

علت پخش نشدن «قورباغه» چیست؟

همانطور که گفته شد پس از ماه‌ها تولید، طبق اعلام قبلی قرار بود که «قورباغه» از تابستان پخش شود. حتی تبلیغات قابل‌توجهی هم در این زمینه صورت گرفت و اخبار غیررسمی زمان پخش این مجموعه را پس از اتمام «هم‌گناه» اعلام کردند،  اما دلیل پخش نشدن این سریال چیست؟ به گزارش خبرنگار «صبح‌نو»، دلیل توزیع نشدن «قورباغه» دعوا و اختلاف میزان مالکیت آن است. ظاهراً طبق قرارداداولیه مالکیت و بستر پخش «قورباغه» سامانه نماوا بوده است.

 

نماوا رقمی بین 15تا 18میلیارد تومان برای ساخت این سریال هزینه کرده است،  اما حالا علی اسدزاده، تهیه‌کننده «قورباغه» با نماوا به اختلاف خورده است. اختلاف اصلی اسدزاده و نماوا بر سر درصد مالکیت سریال است. درباره جزئیات مالی این پروژه و اینکه آیا تمام رقم ذکر شده تاکنون پرداخت شده یا نه خبر دقیقی وجود ندارد اما ظاهراً برخی از بازیگران و عوامل تولید هنوز با پروژه تسویه حساب نکرده‌اند. حالا باید منتظر بود تا تکلیف پخش این سریال مشخص شود؛ حالا با مذاکره و توافق طرفین یا ارجاع به داوری.

 

پس از ماه‌ها تولید، طبق اعلام قبلی قرار بود که «قورباغه» از تابستان پخش شد. حتی تبلیغات قابل‌توجهی هم در این زمینه صورت گرفت و اخبار غیررسمی زمان پخش این مجموعه را پس از اتمام «هم‌گناه» اعلام کردند.

 

 روزنامه صبح نو 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------