۷۴ کشور در صف اسکار ۲۰۲۱ قرار گرفتند/ نماینده فیلیپین معرفی شد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, اسکار ۲۰۲۱
با معرفی نماینده فیلیپین پس از نمایندگان ایتالیا و ایرلند در روز سه‌شنبه به آکادمی اسکار، شمار حاضران در صف رقابت اسکار ۲۰۲۱ به ۷۴ کشور رسید. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «میندانائو» از فیلیپین جدیدترین فیلمی است که برای شرکت در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی به آکادمی اسکار معرفی شد.

 

«میندانائو» به کارگردانی بریلانته مندوزا درامی جنگی است که دیروز سه‌شنبه ۲۵ نوامبر از سوی آکادمی فیلم فیلیپین نمایندگی کشورش برای اسکار را برعهده گرفت و ویوین ولِز بازیگر و مدیر آکادمی فیلیپین خبر آن را اعلام کرد.

 

داستان فیلم همزمان درباره ۲ موضوع است: زنی مسلمان با بازی جودی آن سانتوس که در خانه است و از دخترش که مبتلا به سرطان است مراقبت می‌کند و در عین حال همسرش که امدادگر پزشکی جنگی است و نزدیک مرزهای نبرد در ماگوندانائو خدمت می‌کند.

 

«میندانائو» نخستین بار در اکتبر سال پیش در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان ۲۰۱۹ اکران شد و بعد در جشنواره قاهره و کلکته به نمایش درآمد. سانتوس برای ایفای این نقش جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره بین‌المللی قاهره دریافت کرد.

 

این فیلم موفقیت خودش را در جشنواره فیلم مترو مانیل ادامه داد و ۱۱ جایزه برد که شامل بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن برای جودی آن سانتوس بود.

 

مندوزا از نام‌های بزرگ در جشنواره‌هاست و فیلم‌هایش از جمله «کیناتای» و «مقبره تای» جوایز متعددی دریافت کرده‌اند.

 

این دومین فیلم مندوزا پس از «ما رزا» در سال ۲۰۱۶ است که از سوی فیلیپین به اسکار فرستاده می‌شود.

 

این کشور از سال ۲۰۰۰ به بعد تقریباً هر سال نماینده‌ای برای اسکار معرفی کرده اما هرگز فیلمی از آن به فهرست منتخب‌ها راه نیافته است.

 

از سوی دیگر ایتالیا نیز روز پیش با مستند «شب» جیانفرانکو رزی وارد رقابت اسکار شد. درام تاریخی «هیولا» ساخته تام سالیوان از سوی ایرلند نیز همزمان به آکادمی اسکار معرفی شد.

 

«آماده شدن برای با هم بودن برای یک مدت نامعلوم» به کارگردانی لیلی هوروَت از مجارستان، «سال قدیمی مبارک» ساخته ناواپل تامرونگ راتاناریت از سوی تایلند، «ترانه‌های سلیمان» به کارگردانی آرمان نشانیان از ارمنستان، مستند «بابنکو: به من بگو کی می‌میرم» ساخته باربارا پاز از برزیل، «۲۰۰۰ ترانه از فریده» ساخته یالکین تایچیف از ازبکستان، «گوش کن» ساخته آنا روشا د سوسا از پرتغال و «۲۰۰ متر» ساخته امین نایفه از اردن دیگر فیلم‌های جدیدی هستند که به اسکار معرفی شده‌اند.

 

از میان فیلم‌های معرفی شده فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم بین‌المللی شامل ۱۰ فیلم، ۹ فوریه ۲۰۲۱ (۲۱ بهمن ۱۳۹۹) منتشر می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------