«تام و جری» گیشه کرونازده آمریکا را احیا کرد



 تام و جری,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
انیمیشن لایو اکشن «تام و جری» در اولین روزهای اکران با بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش، شروعی طوفانی داشت و امید را به صنعت کرونازده سینماداری در آمریکا برگرداند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، انیمیشن لایواکشن تام و جری از استودیو فیلمسازی برادران وارنر در سه روز اول اکران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فروشی فراتر از انتظار که یکی از رکوردهای سینمایی روزگار کرونا به شمار می‌رود و از بهبود اوضاع سینماها حکایت دارد.

 

تام و جری به کارگردانی تیم استوری و بازی کلویی مورتز، مایکل پنیا و کالین جُست در ۲ هزار و ۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. این فیلم همچنین در سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس نیز پخش شده و به مدت ۳۱ روز در دسترس مشترکان این سرویس قرار دارد. استودیو فیلمسازی برادران وارنر به دلیل شیوع کرونا ترتیبی اتخاذ کرده که ۱۸ فیلم این کمپانی همزمان با سینماها، در سرویس اچ بی او مکس نیز اکران شوند.

 

این فیلم ماجراجویانه درباره موش و گربه معروف کارتن‌های دوران کودکی، در گیشه جهانی نیز عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون در ۳۳ کشور، ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است. با توجه به شرایط کنونی این را می‌توان شروعی خوب برای فیلم تام و جری دانست که با صرف یک بودجه ۷۹ میلیون دلاری ساخته شده است.

 

تحلیلگران گیشه درباره این اعداد و ارقام خوشبین هستند. دیوید اِی. گراس مدیر شرکت مشاوره Franchise Entertainment Research می‌گوید: با توجه به آن که هنوز نیمی از سینماها تعطیل هستند، تهدید کرونا همچنان ادامه دارد و تام و جری را می‌توان از خانه نیز تماشا کرد، این میزان فروش برای شروع خیلی خوب است، نشانه مثبتی برای کسب و کار سینما تلقی می‌شود و از برتری سینما به شبکه نمایش خانگی حکایت دارد.

 

اگرچه هنوز تا برگشت میزان فروش فیلم‌ها به دوران پیش از شیوع کرونا به زمان نیاز داریم، اما پس از زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ که اواخر سال ۲۰۲۰ اکران شد و در همان روزهای اول ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد، فیلم تام و جری را می‌توان دومین پدیده سینماهای آمریکا دانست که از اواسط سال گذشته میلادی فعالیت خود را از سر گرفتند. 

 

تاکنون به جز این دو فیلم، فروش هیچکدام از فیلم‌هایی که در ۱۰ ماه گذشته روی پرده رفتند از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور نکرده بود؛ انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید با ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و انگاشته با ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروش تنها فیلم‌هایی بودند که توانستند به این مرز نزدیک شوند.

 

دیگر خبر خوش برای صنعت سینماداری آمریکا آن که اندرو کوئومو فرماندار نیویورک مجوز بازگشایی محدود سینماها از ۵ مارس (۱۵ اسفند) را در هر پنج بخش این شهر صادر کرده است. یک سالی می شود سینماهای نیویورک برای جلوگیری از شیوع کرونا درهای خود را به روی سینمادوستان بسته‌اند. همین امر هم باعث شد استودیوهای فیلمسازی تاریخ اکران تقریبا تمام فیلمهای بزرگ را به تاخیر بیندازند. اگرچه این سینماها مجازند تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و به همین دلیل هم به سختی می‌توان انتظار سوددهی از آنها را داشت اما به هر روی بازگشایی سینماها در نیویورک را می‌توان گامی مثبت در جهت ترمیم صنعت آسیب‌دیده سینما در آمریکا تلقی کرد.

 

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۱۴ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

 

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------