آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

حقه‌های سینمایی که تابه حال به آن توجه نکرده اید + تصاویر



  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
برای ایجاد دنیای شگفت انگیز در فیلم ها، فیلمسازان از ترفند‌های جالبی استفاده می‌کنند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از برایت ساید، سینما دنیای شگفت انگیزی است که به ما اجازه می‌دهد با غرق شدن در آن، برای مدتی مشکلات خود را فراموش کنیم. با این حال برای ایجاد این دنیای شگفت انگیز، فیلمسازان از ترفند‌هایی جالب استفاده می‌کنند.

 

آسفالت‌هایی که همیشه خیس هستند

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

آیا توجه کرده اید که در صحنه‌های شبانه، شخصیت‌ها در حال رانندگی در جاده‌های خیس هستند، مثل اینکه باران باریده است؟ همه این‌ها به این دلیل است که آسفالت مرطوب از زیبایی بیشتری برخوردار است. به علاوه، عکاسی از یک جاده مرطوب در شب باعث ایجاد کنتراست شده و نور را بهتر منعکس می‌کند.

 

جمعیتی که در حقیقت وجود ندارد

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در بسیاری از فیلم‌ها از برای ایجاد جمعیت تعداد نفرات بیشتری استفاده می‌شود. با این حال، این کار برای بودجه فیلم بسیار هزینه بر است، بنابراین سازندگان فیلم اغلب از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند. آن‌ها با گرفتن عکس از یک گروه کوچک از مردم در زاویه مناسب و تکرار آن عکس با کمک رایانه، جمعیتی ساختگی را ایجاد می‌کنند.

 

شیرخشک به عنوان مواد مخدر

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

البته هیچ کس فکر نمی‌کند مواد مخدری که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود واقعی هستند. به عنوان یک قاعده، در هالیوود این ماده توسط شیر خشک، ویتامین‌ها یا شکر نشان داده می‌شود.

 

شربت ذرت به عنوان خون

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در فیلم‌ها برای نشان دادن خون، اغلب از شربت ذرت با رنگ خوراکی استفاده می‌شود. در زمان فیلم‌های سیاه و سفید، آن‌ها از سس شکلات استفاده می‌کردند.

 

سیگار کم خطر و بدون نیکوتین

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

تعجب نکنید اگر بازیگر مورد علاقه خود، که یک سبک زندگی سالم را ترویج می‌کند، یکی پس از دیگری در فیلم‌ها سیگار می‌کشد. این سیگار کشیدن به سلامتی آن‌ها آسیب نمی‌رساند، زیرا قاعدتا از سیگار‌های گیاهی بدون نیکوتین استفاده می‌شود. از این گذشته، برای فیلمبرداری از یک صحنه که شخصیتی در آن سیگار می‌کشد، تقریبا ۱۰ بار ممکن است صحنه تکرار شود و استفاده از سیگار موجب به خطر افتادن سلامتی بازیگر می‌شود.

 

جلوه‌های ویژه کوچک

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

برای این که بودجه فیلم زیاد نشود، سازندگان فیلم به دنبال راه‌های دیگری برای ایجاد برخی جلوه‌های ویژه گران قیمت هستند (به عنوان مثال، اگر نیاز به انفجار یک شی گران قیمت داشته باشند). بسیاری از آن‌ها از فناوری رایانه استفاده می‌کنند، اما اغلب آن‌ها از کپی کوچک اشیا استفاده می‌کنند. آسمان خراش‌ها، هواپیما‌ها و ... که به صورت کوچکتر کپی شده اند و بسیار باورپذیرتر از اجسام مصنوعی ساخته شده توسط رایانه‌ها هستند.

 

شیشه‌های شکستنی خوشمزه

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

به ندرت اتفاق می‌افتد که یک فیلم اکشن، صحنه‌ای نداشته باشد که یک شخصیت به شکلی تماشایی از پنجره پرتاب شود و شیشه را بشکند. معمولا برای این کار، از شیشه‌های شکری استفاده می‌شود. این را نمی‌توان از شیشه واقعی تشخیص داد، ایمن است، و همچنین بسیار خوشمزه است. با این حال، امروزه سازندگان فیلم بیشتر شیشه‌های نازک پلاستیکی را ترجیح می‌دهند، که بسیار خسته کننده‌تر است.

 

گفتگوی درون ماشین

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

صحنه‌ای که شخصیت‌ها در یک ماشین درگیر بحث هستند و راننده کمتر از مسافران به جاده نگاه می‌کند، می‌تواند ترسناک باشد، اما برای فیلمبرداری از چنین صحنه‌ای، ماشین روی سکو ایستاده و ثابت است.

 

ابر‌هایی با استفاده از شیر

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

برای ایجاد ابر‌های شوم در سطح یک شهر، سازندگان فیلم از تزریق شیر یا رنگ به دستگاه تانکر آب استفاده می‌کنند.

 

نقش هندوانه در افکت‌های صوتی

  حقه‌های سینمایی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

برای ایجاد موسیقی متن تماشایی، از ترفند‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای صدای تیراندازی مداوم، جایگزین آتش بازی می‌شود و صدای بال پرندگان با ورق زدن صفحات کتاب شبیه سازی می‌شود. جالب اینجاست که از هندوانه برای ایجاد صدای ضربه خوردن سر، خوردن مشت در صورت و... را تولید کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------