جکی چان: می خواهم عضو حزب کمونیست چین شوم



جکی چان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
هنرپیشه فیلم «بچه کاراته کار» گفت افتخار می‌کند که چینی است. 

به گزارش دیده بان ایران، جکی چان، هنرپیشه، بدل‌کار و خواننده مشهور اهل هنگ‌هنگ، با تحسین «عظمت» حزب کمونیست چین، اعلام کرد که می‌خواهد به عضویت این حزب درآمده و در آن فعالیت کند.

 

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، در جریان کنفرانسی در پکن در روز پنجشنبه 8 ژوئیه 2021، این بازیگر 67 ساله نظرات خود را درباره سخنرانی شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، طی «جشن‌های صدسالگی حزب کمونیست»، که روز 1 ژوئیه برگزار شده بود، به اشتراک گذاشت.

 

چان با اظهار اینکه به چینی بودن خود افتخار می‌کند، حمایت پُرشور خود را از حزب کمونیست ابراز کرد. به گفته وی: «من عظمت حزب کمونیست چین را می‌بینم، و می‌توانم بگویم که آنچه را که وعده می‌دهد، در کمتر از 100 سال، تنها طی چند دهه تحقق می‌بخشد.»

 

این بازیگر رزمی‌کار اخیرا به مناسبت جشن تاسیس حزب کمونیست چین، در نمایشی تحت عنوان «سفر اسطوره‌ای» ایفای نقش کرده بود. در جریان اجرای این نمایش، چان که خواننده مشهوری نیز هست، ترانه «دفاع از رودخانه زرد» را اجرا کرد، که در زمان جنگ چین با ژاپن در سال 1939 نوشته شده بود.

 

این اولین بار نیست که جکی چان با دفاع از سیاست‌های سرکوبگرانه حزب کمونیست چین خشم عمومی را برمی‌انگیزد. طرفداری وی از سیاست سانسور شدید و کنترل رسانه‌ها توسط حزب کمونیست در سال 2008 واکنش شدید عموم را به دنبال داشت.

 

در آن زمان، با نظر به تظاهرات دموکراسی‌خواهانه که در هنگ‌کنگ در جریان بود، چان گفت: «من مطمئن نیستم که آزادی خوب است یا نه. الان واقعا گیج شده‌ام. آزادی بی قید و شرط، چیزی مانند هنگ‌کنگ حال حاضر به بار می‌آورد. همه جا آشوب است. تایوان هم پر از هرج و مرج است. من کم کم دارم به این نتیجه می‌رسم که ما چینی‌ها به کنترل نیاز داریم. اگر تحت کنترل قرار نگیریم، هر کاری دل‌مان خواست می‌کنیم.»

 

در پاسخ به چان، لئونگ کووک-هونگ، قانونگذار هنگ‌کنگی گفت که چان «به مردم چین توهین کرده است»، و افزود: «مردم چین حیوانات دست‌آموز خانگی نیستند.»

 

هوانگ وی-چِر، قانونگذار تایوانی نیز گفت: «او خودش از آزادی و دموکراسی برخوردار بوده و از مزایای اقتصادی سرمایه‌داری بهرمند شده است، اما هنوز معنای واقعی آزادی و دموکراسی را درک نکرده است.»

 

جکی چان، مشهورترین ستاره بین‌المللی سینمای قاره آسیا، با وجودی که هرگز رسما به غرب مهاجرت نکرد، اما در تولید آثارش همیشه نیم‌نگاهی هم به سوی بازارهای غربی داشت. با این وجود، به نظر می‌رسد چان نیز در سال‌های اخیر از هالیوود ناامید شده و ترجیح می‌دهد بر جلب نظر مثبت حزب کمونیست چین سرمایه‌گذاری کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------