آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

حراج دوباره نقاشی خودویرانگر بنکسی



 بنکسی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
یکی از نقاشی‌های معروف «بنکسی» که چند سال پیش پس از حراج به کمک یک دستگاه کاغذ خردکن مخفی ریزریز شده بود، بار دیگر به مزایده گذاشته می‌شود. 

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، نقاشی خودویرانگر دختری با بادکنک (Girl With Balloon) از بنکسی در سال ۲۰۱۸ در یک حراجی در لندن به قیمت ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار پوند به یک مجموعه‌دار فروخته شد؛ اما به محض به پایان رسیدن مزایده، همانطور که خالق اثر ترتیب داده بود، ریز ریز شد و دنیای هنر را به حیرت واداشت.

 

ماجرا از این قرار بود که بوم این نقاشی با عبور از یک دستگاه کاغذ خردکنی که در قاب بزرگ و ویکتوریایی آن پنهان شده بود، بخش پایینی خود را ریز ریز کرد و از کل نقاشی فقط یک بادکنک قرمز رنگ در پس زمینه سفید کار در قاب باقی ماند.

 

 بنکسی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

عنوان نقاشی بنکسی پس از این اتفاق به عشق در سطل زباله است (Love is in the Bin) تغییر کرد و حالا قرار است اکتبر (مهر/ آبان) امسال در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته شود. ارزش تخمینی این اثر از شکل افتاده چیزی در حدود ۴ تا ۵ میلیون پوند برآورد شده است.

 

اثر دختری با بادکنک از تصویر دختر بچه‌ای که دستش را به سمت یک بادکنک قرمز و قلبی‌شکل دراز کرده، اولین بار روی دیواری در شرق لندن به تصویر درآمد و سپس بارها و بارها بازآفرینی شد. این اثر یکی از معروف‌ترین آثار بنکسی است.  

 

بنکسی به واسطه مجموعه‌ای از گرافیتی‌هایی که با مضامین کنایی روی ساختمان‌هایی در گوشه و کنار انگلیس کشیده است، به یکی از سرشناس‌ترین هنرمندان خیابانی جهان تبدیل شد. حراج یک نقاشی خودویرانگر یکی از آخرین اعلامیه‌های این هنرمند بر ضد طبقه حاکم بود. از دیگر اقدامات وی در این حوزه می‌توان به افتتاح پارک دیزمالند یا سرزمین ملال‌ها در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که نسخه پساآرمانشهری از پارک‌های پرزرق و برق دیزنی لند است. بنکسی این پارک را به عنوان یک پارک خانوادگی معرفی کرده است که برای کودکان مناسب نیست.

 

عشق در سطل زباله است، ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر ۱۴۰۰) به حراج گذاشته می‌شود. 

 

به گزارش ایرنا، بنکسی یک هنرمند خیابانی معروف اهل بریستول انگلیس است که اگرچه تا به امروز هویت خود را از جهان مخفی کرده آثارش به قیمت میلیون‌ها پوند فروخته می‌شوند. این هنرمند انگلیسی در سال‌های اخیر در هنر خود بیش از پیش به سمت نقد سیاسی حرکت کرده و به انتقاد از موضوعات مختلف از رفتار نامناسب با پناهجویان گرفته تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌پردازد. این هنرمند انگلیسی در کارزار هنری خود همچنین از اولویت‌های بازار بین المللی هنرهای زیبا نیز انتقاد کرده است.   

 

بنکسی به دنبال شیوع کرونا، اثری را نیز در تجلیل از کادر درمان کشید که در ماه مارس (اسفند گذشته) به مزایده گذاشته شد. این اثر به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند به فروش رسید و رکورد حراج‌ آثار این هنرمند در جهان را شکست. در این نقاشی که تغییردهنده بازی نام دارد، یک کودک به تصویر کشیده شده است که عروسک‌های بتمن و مرد عنکبوتی خود را به کناری انداخته و به جای آنها با عروسک یک پرستار ابرقهرمان بازی می‌کند. این نقاشی در جریان موج اول شیوع کرونا به بیمارستانی در انگلیس اهدا شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------