«جیمز باند»؛ زمانی برای زنده شدن سینما



جیمز باند به رکورد تاریخی «انتقام گیرندگان: بازی پایانی» نزدیک می‌شود. 

فیلم «زمانی برای مردن نیست» که مدت‌هاست علاقه‌مندان به سری فیلم‌های جیمز باند بی‌صبرانه در انتظار اکران آن بودند، برای نخستین بار دیروز در «رویال آلبرت هال» لندن به نمایش درآمد، این فیلم همچنین از روز 30سپتامبر(8مهر) در سینماهای بریتانیا و سپس در 8اکتبر (16مهر) در سالن‌های سینمای آمریکا اکران می‌شود.

 

با توجه به آمار پیش فروش بلیت که از سوی کمپانی‌های سینه ورلد و اودئون، دارندگان بیشترین سالن‌های زنجیره‌ای نمایش فیلم در بریتانیا، اعلام شده، آمار پیش‌فروش بلیت این فیلم به آمار پیش فروش بلیت فیلم‌های بزرگ در سال2019 ازجمله فیلم مارول، انتقام گیرندگان: پایان بازی، نزدیک شده است.

 جیمز باند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

اودئون اعلام کرده تا روز دوشنبه هفته جاری 175هزار بلیت برای فیلم «زمانی برای مردن نیست» را پیش فروش کرده است. سینه ورلد نیز اعلام کرده است که با فیلم «زمانی برای مردن نیست» پس از فیلم«انتقام گیرندگان: پایان بازی» بالاترین میزان پیش‌فروش بلیت‌های سالن‌های سینما را به‌خود اختصاص داده است. انتقام‌گیرندگان: پایان بازی به‌مدت 2سال از ژوئیه2019 تا مارس2021، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفت.

 

براساس آماری که اودئون ارائه داده است، بیشتر بلیت‌های خریداری شده برای اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» را افراد میانسال و مسن خریداری کرده‌اند. در واقع بیش از یک سوم بلیت‌های خریداری شده متعلق به افراد مسن است.

 

بسیاری از سینماداران و کمپانی‌های بزرگ دارنده سالن‌های سینما به‌دلیل محبوبیت بالای فیلم‌های جیمز باند و دنیل کریگ شخصیت اصلی این فیلم در میان اقشار مختلف، روی فروش بالای بلیت‌های این فیلم در گیشه سینماها حسابی ویژه بازکرده‌اند و بر این باورند که اکران فیلم جیمزباند باعث پر شدن دوباره سالن‌های سینما از تماشاگر می‌شود و سر آغازی برای حیات دوباره سالن‌های سینما و رونق مجدد صنعت سینما در دوران پسا کرونا خواهد بود.

 

اکران «زمانی برای مردن نیست» به‌دلیل شیوع کرونا، دست‌کم سه بار به تعویق افتاده بود. این فیلم در ابتدا قرار بود در آوریل2020 (فروردین1399) اکران شود، اما پس از شیوع کرونا سالن‌های سینما در اروپا و آمریکای شمالی تعطیل شدند و اکران این فیلم نیز بارها به تعویق افتاد. فیلم وقتی برای مردن نیست به کارگردانی کری جوجی فوکونگا به‌عنوان نخستین آمریکایی کارگردان فیلم‌های جیمز باند و با بازیگری دنیل کریگ، رمی مالک و لاشانا لینچ، ساخته شده است.

 

زمان پخش این فیلم حدود 3ساعت است. این فیلم، 5سال پس از فیلم اسپکتر (آخرین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند که در 2015 اکران شد) ساخته شده است. در این یک سال و اندی که از به تعویق افتادن اکران بیست‌وپنجمین سری از فیلم‌های جیمز باند می‌گذرد، حواشی و اخبار زیادی پیرامون این فیلم در خبرگزاری‌ها انتشار یافته است، ازجمله اخباری درباره اینکه دنیل کریگ پس از «زمانی برای مردن نیست» دیگر قرار نیست در فیلم‌های جیمز باند بازی کند و این آخرین فیلم جیمز باندی است که او در آن در نقش مأمور007 بازی خواهد کرد.

 جیمز باند,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

پس از انتشار یافتن این خبر، گزارش‌های تأیید نشده‌ای هم از جانشینان احتمالی دنیل کریگ برای بازی در فیلم‌های بعدی جیمز باند انتشار یافته بود.

 

پس از ساخت فیلم «اسپکتر» شایعات زیادی مبنی بر اینکه دنیل کریگ دیگر در فیلم‌های جیمز باند بازی نخواهد کرد، بر سر زبان‌ها افتاده بود. در آن زمان، دنیل کریگ از سختی‌های زیادی که برای ایفای نقش جیمز باند در این فیلم متحمل شده بود، زبان به شکایت گشود.

 

او در آن زمان گفته بود حاضر است رگ‌های دست‌ خود را بزند، اما دیگر در هیچ فیلمی از سری فیلم‌های جیمز باند بازی نکند. در اکتبر2016 اما دنیل کریگ در چرخشی باورنکردنی تمایل به کناره‌گیری از حضور در فیلم بعدی جیمز باند را تکذیب کرد و گفت: بهترین کار در دنیا بازی‌کردن در نقش جیمز باند است.

 

او بعدها نیز اخباری مبنی بر دریافت 150میلیون دلار در ازای بازی در دو سری بعدی فیلم جیمز باند رد کرد. درآگوست2017 اما دنیل کریگ تأیید کرد که بیست‌وپنجمین فیلم جیمز باند آخرین بازی او در نقش مأمور007 خواهد بود.

 

همشهری 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------