رکوردی که جیمز باند در روز سوم اکران شکست



جیمز باند ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
تازه‌ترین فیلم از مجموعه «جیمز باند» تا روز جمعه به سینما‌های آمریکا نمی‌رسد، اما میزان فروش آن در ۵۴ بازار بین‌المللی به مرز ۱۲۰ میلیون رسید. 

 به  گزارش ایران آرت؛ «زمانی برای مردن نیست» که نخستین نمایش جهانی آن شامگاه سه‌شنبه در لندن برگزار شد، در ۲۴ کشور بهترین افتتاحیه یک فیلم جیمز باندی را داشت و در ۲۱ کشور هم بهترین رقم فروش نمایش سه روز اول اکران را در دوران همه‌گیری کرونا به ثبت رساند. این اولین فیلم در بیش از ۱۸ ماه گذشته است که بدون نمایش عمومی در چین توانست در گیشه هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بفروشد.

 

«زمانی برای مردن نیست» بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی تاریخ سینما و پنجمین و آخرین فیلم از این مجموعه است که دنیل کریگ در آن نقش مامور مخفی ۰۰۷ را ایفا می‌کند.

 

«زمانی برای مردن نیست» در ۲۴ کشور از جمله ژاپن، هنگ‌کنگ و آلمان بهترین عملکرد یک فیلم جیمز باندی را داشت و در ۲۱ کشور از جمله انگلستان پرفروش‌ترین فیلم در پایان سه روز اول اکران در زمانه کرونا بود. فیلم ۲۹ اکتبر در سینماهای چین روی پرده می‌رود.

 

به گزارش همشهری، جیمز باند شماره ۲۵ قرار بود بیش از یک سال پیش اکران شود و به دلیل همه‌گیری کرونا دست‌کم دو بار زمان نمایش عمومی آن عقب افتاد.

 

«زمانی برای مردن نیست» سرانجام از چند روز پیش و زمانی رنگ پرده را دید که استودیوهای مترو گلدوین مه‌یر و یونیورسال مطمئن شدند مردم آماده بازگشتن به سینماها هستند و تهدید کرونا نمی‌تواند چندان نگران‌کننده باشد. از آنجا که فیلم فقط در سینماها نمایش دارد، انتظار می‌رود مردم سراسر جهان برای دیدن آن به سالن‌های نمایش هجوم ببرند.

 

شش سال فاصله بین «اسپکتر» (فیلم قبلی جیمز باند) با «زمانی برای مردن نیست» و آخرین حضور دنیل کریگ در این مجموعه سینمایی (که برخی او را بهترین و محبوب‌ترین بازیگر نقش جیمز باند می‌دانند) باعث شده است تب باند بین مردم بالا برود. پیش‌فروش بلیت‌ها هم نشان می‌دهد گیشه «زمانی برای مردن نیست» به این زودی‌ها افت نمی‌کند و سرد نمی‌شود.

 

نکته جالب اینکه فیلم پس از فقط چهار روز نمایش، پرفروش‌ترین فیلم انگلستان در سال ۲۰۲۱ (بالاتر از «پیتر ربیت ۲۰ میلیون پوندی) شده است.

 

«زمانی برای مردن نیست» در انگلستان و ایرلند ۲۶ میلیون پوند در چهار روز فروخت و فروش آن در سه روز جمعه تا یکشنبه ۲۱ میلیون پوند بود.

 

«اسکای‌فال» و «اسپکتر» که پیش از این پرفروش‌ترین فیلم‌های جیمز باندی در تاریخ ۵۹ ساله این مجموعه سینمایی بودند، در سه روز اول نمایش حدود ۲۰ میلیون پوند درآمد داشتند. «زمانی برای مردن نیست» با دو ساعت و ۴۵ دقیقه زمان طولانی‌ترین فیلم جیمز باندی است و هر روز در ۷۷۲ سالن نمایش در انگلستان بیش از ۹۰۰۰ بار روی پرده می‌رود.

 

از آنجا که هنوز دست‌کم ۲۰ درصد سینماهای جهان به دلیل همه‌گیری کرونا بسته‌اند، بعید است «زمانی برای مردن نیست» بتواند به رکورد فروش جهانی ۱.۱ میلیارد دلاری «اسکای‌فال» برسد.

 

هر چند آمار فروش فعلی آن ۱۷ درصد کمتر از بازه زمانی مشابه اکران «اسپکتر» است که با ۸۸۰ میلیون دلار به کار خود پایان داد. با نمایش «زمانی برای مردن نیست» در آمریکا و چین (بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی جهان)، می‌توان به برآوردی روشن‌تر از گیشه جیمز باند ۲۵ رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------