نامزد‌های احتمالی شاخه بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ چه فیلم‌هایی هستند؟



  اسکار ۲۰۲۱ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
با نزدیک شدن به پایان مهلت کشور‌ها برای معرفی فیلم منتخبشان به اسکار، در مورد مدعیان بخش بین‌الملل این رویداد گمانه‌زنی‌های مختلفی می‌شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بخش بین المللی آکادمی اسکار یکی از مهمترین شاخه‌ها برای سینمای کشور‌های مختلف جهان است تا بتوانند در یکی از مهمترین رویداد‌های سینمایی سال شرکت کنند. حدود بیست روز تا پایان مهلت اعلام شده از سوی آکادمی برای معرفی نمایندگان باقی مانده و تاکنون ۲۷ کشور فیلم‌های خود را برای آکادمی اسکار ارسال کرده اند. یکم نوامبر (۱۰ آبان) ضرب الاجلی است که آکادمی اسکار برای معرفی فیلم‌ها تعیین کرده است.

 

کشور‌های زیادی تمایل حضور و رقابت در این بخش را دارند. سال گذشته ۹۳ کشور برای آکادمی فیلم‌های منتخب خود را ارسال کرده بودند که یک رکورد محسوب می‌شود و با توجه به این تعداد قابل توجه، عده‌ای تمایل داشتند ۱۰ فیلم برای نامزدی در بخش بین الملل اسکار انتخاب شود.

 

فیلم‌های ثبت شده این دوره از جوایز، باید در فاصله یکم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹) تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی ۱۴۰۰) اکران حداقل به مدت هفت روز اکران تجاری شده باشند. در تاریخ ۲۱ دسامبر آکادمی اسکار فهرستی از نامزد‌های اولیه بخش بین الملل را منتشر می‌کند که شامل ۱۵ فیلم خواهد شد. در نهایت از بین این ۱۵ فیلم، پنج اثر به عنوان نامزد نهایی انتخاب می‌شوند و به همراه نامزد‌های دیگر بخش‌ها در ۸ فوریه ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد.

 

منتقدین مجله‌ها و رسانه‌های سینمایی معتبر در جهان همزمان با شروع فصل جوایز اقدام به پیش‌بینی مدعیان و نامزد‌های احتمالی اسکار می‌کنند که شاخه بین المللی هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

مدتی قبل مجله ورایتی پیش‌بینی خود را از مدعیان بخش بین الملل اسکار 2021 معرفی کرد که در بین آن‌ها نام «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان دومین مدعی جایزه اسکار بین المللی قرار گرفت. ایندی وایر هم به تازگی پیش‌بینی خود را از مدعیان اسکار انجام داده که باز هم نام فیلم اصغر فرهادی در این فهرست دیده می‌شود.

 

ایندی وایر در گزارش خود از کشور‌های ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن، دانمارک، سوئد، آلمان و ایران یاد کرد که حضور موفقیت آمیزی در اسکار بین المللی داشته اند. باید اشاره کنیم که فیلم سینمایی «انگل» از کشور کره جنوبی جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی را گرفت و در سه بخش دیگر از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال موفق بود. جایزه سال گذشته هم به فیلم «یک دور دیگر» از دانمارک رسیده بود.

 

در این گزارش به معرفی فیلم‌هایی خواهیم پرداخت که در صورت انتخاب «قهرمان» به عنوان نماینده ایران در اسکار با تازه‌ترین اصغر فرهادی رقابت خواهد کرد.

 

تیتان «Titane»

  اسکار ۲۰۲۱ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

توزیع کننده فیلم‌ها در آمریکای شمالی برای سرمایه گذاری بیشتر به سمت فیلم‌هایی جذب می‌شوند که در جشنواره‌ها موفق به کسب جایزه می‌شوند. سینمای فرانسه نماینده نهایی خود را روز ۱۲ اکتبر معرفی می‌کند و گزینه نهایی از بین دو فیلم «رخداد» و «تیتان» انتخاب خواهد شد. البته منتخب شدن فیلم سینمایی «تیتان» با وجود نقد‌های متفاوتی که نسبت به آن شد و نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرد، محتمل‌تر است.

 

قهرمان «A hero»

  اسکار ۲۰۲۱ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

ایندی وایر اشاره می‌کند که فرهادی برای دو فیلم «جدایی» و «فروشنده» دو اسکار بهترین فیلم خارجی زبان دریافت کرده و برای «فروشنده» نامزد بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز شده است. «قهرمان» که در جشنواره کن جایزه بزرگ هیئت داوران را دریافت کرد، در مورد مردی به نام رحیم است که به دلیل بدهی به زندان افتاده. آمازون حق انتشار این فیلم را در آمریکای شمالی دریافت کرده و روی موفقیت این فیلم در فصل جوایز حساب باز کرده است.

 

ماشین من را بران «Drive My Car»

  اسکار ۲۰۲۱ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

ژاپن فیلم سه ساعته «ماشین من را بران» را به اسکار معرفی کرده و به موفقیت این برنده نخل طلای بهترین فیلمنامه امید دارد. در زمان برگزاری جشنواره کن «ماشین من را بران» از جمله فیلم‌هایی بود که مورد پسند منتقدان قرار گرفت و در حقیقت می‌توان گفت که در ابتدا انتظار می‌رفت این فیلم فاتح نخل طلا باشد. «ماشین من را بران» در کنار «قهرمان» از معدود فیلم‌هایی است که در چندین جشنواره معتبر نمایش داده خواهد شد.

 

بدترین انسان روی زمین «Worst Person in the World»

  اسکار ۲۰۲۱ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این اثر، یک فیلم درام نروژی در سال ۲۰۲۱ به کارگردانی یواخیم تری‌یر است. این فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور داشت. این فیلم کمدی و درام از کشور نروژ به کارگردانی یواخیم تریر، درباره عشق در زمانه ما و داشتن تمام فرصت‌های ممکن در زندگی است. قهرمان این فیلم زنی ۳۰ ساله است که به‌نظر تمام فرصت‌های زندگی را هدر داده و با این حال نامزدش که یک رمان‌نویس موفق است، از او درخواست می‌کند تا زندگی جدیدی را با یکدیگر شروع کنند. نروژ کشوری است که با وجود اینکه هر ساله نمایندگانی را به طور مرتب به اسکار ارسال کرده، پنج بار در بین نامزد‌های اسکار نماینده داشته و هرگز موفق به کسب جایزه نشده است.

 

ایندی وایر در فهرستی که در آن مدعیان بخش بین المللی را معرفی کرده، نام فیلم‌های «فرار» از دانمارک، «من آدم تو هستم» از آلمان، «لمب» از ایسلند و «دست خدا» از ایتالیا را آورده است. به غیر از نماینده آلمان هیچ کدام از این فیلم‌ها رسماً به عنوان نماینده کشور‌های مذکور معرفی نشده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------