کارگردان «دینامیت»: ۲۷ دقیقه از فیلمم را سانسور کردند



 مسعود اطیابی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 مسعود اطیابی می‌گوید۲۷ دقیقه از «دینامیت» یعنی پنج سکانس از حضور مهدی فقیه و سکانس پایانی فیلم حذف شده است. 

 

مسعود اطیابی، کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» که این روزها در حال اکران است در مورد بخش‌هایی از فیلم که حذف شده است، می‌گوید: «۲۷ دقیقه از فیلم یعنی پنج سکانس از حضور مهدی فقیه و سکانس پایانی فیلم حذف شده است. مهدی فقیه، مدرس حوزه علمیه است و همیشه این‌ها را به راه وسط و میانه دعوت می‌کند.» 

 

کارگردان «دینامیت» در جواب این که معیار این حذف و سانسورها چه بود؟ می‌گوید: «می‌خواستند فیلم را از محتوا خالی کنند و بگویند فقط سرگرم‌کننده است. آن شورا غرض نداشت، مرض داشت. البته همه اعضا منظور نیست، آن تعداد که خود را به‌ جاهایی وصل می‌کردند و زور می‌گفتند که بی‌خود و دروغکی بود و اصلا هم وصل نبودند.» 

 

او توضیح می‌دهد: «ما در این بخش‌هایی که حذف شد، سکانس‌هایی داریم که آقای فقیه به این‌ها می‌گوید جای دیگری درس بخوانید، چون با این روش نمی‌توانید کسی را هادی شوید. وسط فیلم دوباره وقتی شراب را امحا می‌کنند، نصیحت دیگری می‌کند که آبروی افراد را بردن و در فضای مجازی گذاشتن درست نبود. آن جا که روی پشت‌بام گل را پنهان می‌کنند می‌گوید امحا کردن این‌ها راه و روش دارد. کاری که با خود کردید کار بدی است و چرا باید مورد تمسخر باشید؟! آن‌ها می‌گویند باید ساکت بنشینیم؟ می‌گوید نباید ساکت نشست، مومن نباید ساکت بنشیند، مومن باید نسبت به اتفاقات اطراف حساس باشد اما راه دارد حتی فرهاد با تیشه آرام‌آرام بیستون را تراشید. چرا عبوس و تیره هستید؟ مومن باید شفاف و نورانی باشد.» 

 

فرهیختگان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------