آهنگساز ایرانی در یک قدمی اسکار موسیقی



آهنگساز ایرانی  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
آلبوم منتشر شده از گروه «افیون ماه» با عضویت حمید سعیدی آهنگساز بین‌المللی نامزد دریافت جایزه گرمی برای بهترین آلبوم موسیقی نوین شد. 

حمید سعیدی در گفت‌وگو با  ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: گروه اپیوم مون یا افیون ماه در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد. اعضای این گروه را بنده (سنتور)، لیلی هیدن (ویلن)، ایتای دیسرایلی (باس) و ام بی گردی (پرکاشن) تشکیل می‌دهند.

 

این هنرمند بین‌المللی افزود: در سال ۲۰۱۹ اولین آلبوم منتشر شده از این گروه برنده جایزه بهترین آلبوم نیو ایج یا موسیقی نوین در گرمی شد. 

 

آیا سعیدی دومین جایزه گرمی را کسب می‌کند؟ 

سعیدی افزود: من از سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین و تنها برنده جایزه گرمی ایرانی به عنوان داور بخش مسابقه این جایزه انتخاب شدم.

 

وی گفت: گروه اپیوم مون در سال ۲۰۲۱ آلبوم دوتایی روز و شب را منتشر کرد. آلبوم روز شامل آهنگ‌های تند و آلبوم شب شامل آهنگ های آرام است. امسال این گروه در بخش بهترین آلبوم موسیقی نوین یا نیو ایج امسال نیز کاندید جایزه گرمی شده است. 

 

مدتی قبل اخباری مبنی بر نامزدی یکی از هنرمندان موسیقی ایران برای دریافت جایزه گرمی در فضای مجازی منتشر شده بود.

 

سعیدی در این زمینه گفت: مراحل داوری و اعلام اسامی تابع قوانین خاصی است و مردم نباید به این شایعه ها توجه کنند. 

 

این نوازنده خاطرنشان کرد: همه جلسات برنامه‌ریزی و گفت‌وگوهای امسال در مورد نحوه برگزاری مسابقه گرمی به صورت برخط انجام شد و داوران برای درک صحیح تر نحوه کار موظف به حضور در وبینار سه ساعته بودند تا نحوه کار را مرور کنند. 

 

عضو آکادمی جایزه گرمی ادامه داد: مرحله اول پذیرش آلبوم‌های جدید روز ۱۶ تیر (ششم ژوئیه)، ساعت ۶ بعداز ظهر به وقت لس‌آنجلس بود و برای آثاری که در ماه ژوئیه یا اوت منتشر می‌شوند این مهلت تا ۲۵ تیر (۱۵ژوئیه) تمدید شده بود و قرار است اسامی کاندیداها در تاریخ ششم دسامبر (۱۵ آذر ۱۴۰۱) اعلام شوند. 

 

وی افزود: به عنوان یکی از داوران مسابقه گرمی همینجا اعلام می کنم تنها مرجع رسمی برای تایید اخبار و دوری از شایعات مربوط به گرمی وبسایت grammy.com است. در این سایت یک محل جست وجو وجود دارد و کافیست در قسمت جست‌وجو در این سایت نام افراد یا هنرمندان مورد نظر خود را وارد کنید تا متوجه شوید این فرد برای چه رشته ای در چه سال‌هایی و برای چند بار کاندیدا یا برنده شده است. 

 

مراسم و جشن جایزه گرمی که بسیاری آن‌را اسکار موسیقی می‌نامند، قرار بود ۳۱ ژانویه سال آینده (۱۱ بهمن ۱۴۰۰) در لس آنجلس برگزار شود که بخاطر شرایط کرونایی تا زمانی که اعلام خواهد شد، به تعویق افتاده است.

 

جایزهٔ گرمی ( Grammy Award، که در اصل جایزه گرامافون نامیده می‌شود) یا گرمی، یک جایزهٔ موسیقی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی ارائه می‌شود. نشان جایزه یک گرامافون طلاکاری‌شده را به تصویر می‌کشد.

 

مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند، همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، گرمی بزرگ‌ترین آن‌ها است.

 

اولین مراسم گرمی در ۴ مه ۱۹۵۹ برگزار شد. پس از مراسم سال ۲۰۱۱، آکادمی به بازنگری و بازسازی بسیاری از دسته‌بندی‌های جوایز پرداخت. شصت و سومین مراسم جایزه گرمی در تاریخ ۱۴ مارس سال ۲۰۲۰ در مرکز همایش‌های لس آنجلس واقع در شهر لس آنجلس برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------