محجوب: حقوق کارگران صنعت برق رعایت شود/ انتقاد از برخورد با تجمع کارگران



اخبار,اخبار اقتصادی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار رعایت حقوق کارگران صنعت برق از سوی وزیر نیرو شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) و در جریان طرح سوال خود از وزیر نیرو در خصوص علت روشن نشدن وضعیت اپراتورهای برق با وجود توافقات قبلی گفت: طبق قانون شبکه توزیع برق از خصوصی‌سازی مستثنا شده و بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس نحوه ارتباط کارکنان و دستگاه برای مشاغلی که جنبه حاکمیتی دارند بیان شده‌اند. اپراتورهای برق قرار بوده رسمی شوند اما وضعیت استخدامی آنها قراردادی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت افراد و رعایت حقوق و آزادی‌های کارگران خاطرنشان کرد: ما از مجلس به خاطر آنچه مقابل مجلس و در تجمع کارگران اتفاق افتاد و موجب بازداشت آنها شد گله‌مندیم. در وزارت نیرو هم متأسفانه برخی برخوردهایی با حرکت حق طلبانه کارگران صورت گرفت. با ۶۰ نفر برخورد شد و حیثیت این افراد مورد بی حرمتی قرار گرفت.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارگران معترض باید همه جا مورد احترام قرار گیرند ادامه داد: این اتفاق مختص وزارت نیرو نیست. در خیلی جاها مثل مجلس این بی حرمتی ادامه دارد در حالی که اعتراض حق کسی است که کار می‌کند و ما حقوق مصرح قانونی کارگران را مطالبه می‌کنیم.

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه رئیس یکی از اتحادیه‌های کارگران در حوزه برق چند هفته‌ای است که مورد برخورد غیر اخلاقی قرار گرفته، تاکید کرد: اگر کسی شکایتی از رفتار یک کارگر دارد حراست دستگاه حق برخورد را ندارد. ما حقوق نیروی کار را از همه کارفرمایان خصوصی و دولتی مطالبه می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم به کارگر احترام بگذارند تا کارگر هم به آنها احترام بگذارد. همچنین به نحوه برخورد مدیران با نماینده قانونی کارگران هم دقت شود و توهین و اهانتی صورت نگیرد.

 

محجوب با بیان اینکه سوال خود از وزیر نیرو را به پای مجلس نمی‌گذارد بر ضرورت رعایت حقوق کارگر و نیروی کار از سوی کارفرمایان دولتی و خصوصی تاکید کرد و گفت: کارگر نباید بابت حق خواهی مواخذه شود. اگر عده‌ای جلوی مجلس اعتراض کردند نباید مواخذه شوند. خواسته ما در این مورد به خصوص هم رعایت حقوق کارگران این صنعت است.

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل استخدامی کارگران صنعت برق خطاب به وزیر نیرو گفت: نمایندگان گفتند که نیروهای شرکت آب و فاضلاب هم چنین مشکلی دارند. لذا حل مشکل آنها را نیز در دستور کار قرار دهید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------