شیوه تعیین نرخ سود بانکی چه تغییری می‌کند؟



اخبار,اخبار اقتصادی,بانک مرکزی
رییس کل بانک مرکزی طی حکمی با تعیین اعضای کمیته اجرایی عملیات بازار باز در بانک مرکزی، آغاز به کار این کمیته را ابلاغ کرد.

به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی بر اساس مصوبه یکهزار دویست و شصتمین نشست شورای پول و اعتبار، محمد نادعلی، محمود نادری کزج، احمد گودرزی، رضا بوستانی و هومن کرمی خرم آبادی را به عنوان اعضای کمیته اجرایی عملیات بازار باز در بانک مرکزی منصوب کرد.

 

همچنین نادعلی به عنوان مسئول این کمیته تعیین شده است.

 

بر اساس این حکم، تدوین و پیگیری سیاست پولی، رصد و پایش انتقال پولی، تدوین و پیگیری برنامه‌های اعلام موضع، برنامه‌ریزی و نظارت بر بازار بین بانکی، برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای عملیات بازار باز و پیشنهاد مقررات سیاست پولی و الگوی نظارت آن از جمله مهمترین وظایف کمیته اجرایی عملیات بازار باز محسوب می‌شود.

 

همتی از اعضای این کمیته خواسته است برای شروع عملیات بازار باز، ظرفیت حوزه فعلی بازار بین بانکی بانک مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

 

جدی ترین اقدام برای مدیریت تورم و کنترل نرخ سود بانکی، عملیات بازار باز است که به تصویب «شورای پول و اعتبار» رسیده و قرار است توسط بانک مرکزی اجرا شود.

 

عملیات بازار باز با کنار گذاشتن سیاست تعیین دستوری نرخ سود بانکی، اجازه می دهد نرخ سود در کانال مشخصی نوسان داشته باشد و همچنین نظام بانکی کشور را سروسامان دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------