آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

ترامپ توافق‌نامه جدید سه جانبه با مکزیک و کانادا را امضا می‌کند



اخبار,اخبار اقتصادی,توافق نامه تجاری آمریکا با مکزیک و کانادا
یک مسئول در کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ چهارشنبه آینده توافق‌نامه تجاری جدید سه جانبه میان آمریکا، کانادا و مکزیک را امضا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته این مقام مسئول قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه توافق‌نامه‌ جدیدی را امضا کند که گفت‌وگوها بر سر آن بسیار طولانی شد.

 

از همان ابتدا که ترامپ به ریاست جمهوری رسید با توافق‌نامه تجاری معروف به "آلنا" که از سال ۱۹۹۴ کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک را به یکدیگر متصل می‌کند، مخالفت کرده بود چرا که معتقد بود موجب از دست رفتن شغل‌های زیادی در ایالات متحده شده است.

 

در نهایت، پس از مذاکرات طولانی و ماجراهای بی‌شمار، کنگره آمریکا اواخر ماه ژانویه یک توافق‌نامه جدید سه جانبه میان این کشورها به تصویب رساند که به نوعی پاکسازی آلنا محسوب می‌شود. به طور مثال نوآوری‌های زیست محیطی ارائه می‌دهد، اما مهم‌تر از همه باید تفاوت‌های بکارگیری کارگران سه کشور را کاهش دهد تا از جابجایی‌های گسترده جلوگیری شود.

 

توافق‌نامه جدید پیش از این در ۱۰ دسامبر گذشته توسط مکزیک تصویب شده بود و اکنون باید در هفته‌های آینده توسط کانادا به تصویب برسد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------