آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

طرح تنظیم بازار گوشت قرمز آغاز شد



اخبار,اخبار اقتصادی,طرح تنظیم بازار گوشت قرمز
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی از طرح بسته‌بندی گوشت قرمز در شهرهای بزرگ خبر داد و گفت:‌ با اینکار واسطه‌ها حذف می شوند و هر روز به تعداد مناسبی ذبح دام انجام می شود و اگر کمبود گوشت احساس شد، از ذخایر اساسی توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی رضایی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تولید تخم‌مرغ در کشور به یک میلیون تن، تولید گوشت مرغ ۲.۵ میلیون تن و تولید گوشت قرمز به حدی مناسب شده که تولیدکنندگان برای فروش باید حمایت شوند؛ ضمن اینکه تولید شیر به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه رشد جمعیت ۱.۲ درصد است، افزود: در عین حال رشد تولید کشاورزی سالانه ۴ تا ۶ درصد است و این از نظر تولید محصولات کشاورزی و غذایی اطمینان خاطری ایجاد می‌کند که مشکلی نیست.

 

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح بسته‌بندی گوشت قرمز در شهرهای بزرگ مانند تهران خبر داد و گفت:‌ هدف این است که واسطه‌ها حذف شوند و هر روز به تعداد مناسبی ذبح دام انجام تا گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود و اگر کمبود گوشت احساس شد، از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام به بازار عرضه می‌کنیم.

 

رضایی گفت: توجه به تولید گوشت باعث شده ۱۶۰ هزار گوساله پرواربندی‌شده، به تولید اضافه شوند و مشکلی از نظر گوشت قرمز نداشته باشیم.

 

رضایی همچنین در مورد شایعات اخیر درباره سلامت شیر گفت: شیر و محصولات دامی ایران دارای یکی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای سلامتی است که برای شیر ۱۰۰ نانو گرم به عنوان معیار است که این میزان در ایالات متحده آمریکا ۵۰۰ نانوگرم است و در مورد هر نوع آلودگی حدمجازی تعریف شده که البته شیر تولیدی دامداری‌های ما زیر این معیار یعنی در حد ۶۰ و ۷۰ است و حتی در برخی موارد شیر عاری از آفلاتوکسین است.

 

وی افزود: ممکن است در مورد برخی از دام‌های مریض یا دام‌هایی که از علوفه کپک‌زده استفاده کردند، آفلاتوکسین موجود باشد، اما به طور کلی شیر یک غذای فراسودمند و بسیار مفید است.

 

وی در مورد تولید ژله رویال گفت: زنبور غیر از محصول عسل، ژله رویال تولید می‌کند که برای پرورش ملکه زنبور عسل به کار می‌رود و بسیار مفید است و در واقع اکسیر جوانی به شمار می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------