آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

ترامپ خواستار اقدام کشورهای جهانی در کاهش نرخ بهره شد/ کاهش غیرمنتظره نرخ بهره فدرال‌رزرو



اخبار,اخبار اقتصادی,کاهش نرخ بهره در آمریکا
رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی خواستار اقدام کشورهای جهانی در کاهش نرخ بهره شد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش داده است و باید اقدامات بیشتر صورت بگیرد و از همه مهمتر دیگر کشورها و رقبا نیز باید این کار را انجام دهند.  

 

ترامپ در ادامه افزود: ما با اقدامات مهار بحران‌ها بازی نمی‌کنیم و این شایسته آمریکا نیست. سرانجام وقت آن فرار رسیده که بانک مرکزی هدایت کاهش نرخ بهره را بر عهده بگیرد و اقدامات بیشتری در این رابطه انجام دهد.  

 

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه برخلاف کشورهای گروه هفت برای کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد، نرخ بهره را کاهش داد.  

 

بانک مرکزی آمریکا کاهش نرخ بهره را یک اقدام اضطراری برای محافظت از بزرگترین اقتصاد جهان از تأثیر ویروس کرونا اعلام کرد.  

 

در بیانیه بانک مرکزی آمریکا آمده است که این سازمان نرخ بهره را تا نیم درصد کاهش داده و نرخ آن را تا محدوده یک درصد تا ۱.۲۵ درصد رسانده است.  

 

بانک مرکزی آمریکا مدعی شد که اقتصاد ایالت متحده همچنان مستحکم است اما با این وجود ویروس کرونا خطرات جدی برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.  

 

بیانیه بانک مرکزی آمریکا در مورد کاهش نرخ بهره در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام گروه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه ۷» گزارش داد، در پیش‌نویس بیانیه این گروه در واکنش به شیوع ویروس کرونا، پیشنهادی درباره اقدامات مالی و پولی مطرح نشده است.  

 

این رسانه انگلیسی امروز (سه‌شنبه) در گزارش اختصاصی به نقل از مقام آگاه در گروه ۷ آورده است: گروه هفت قدرت صنعتی جهان در حال تهیه پیش‌نویس بیانیه‌ای برای رهبران مالی کشورهای عضو درباره مقابله با تاثیرات شیوع ویروس کرونا است اما تاکنون به طور ویژه درخواستی برای بودجه جدید دولت‌ها و هماهنگ‌سازی در کاهش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی آن‌ها مطرح نشده است.  

 

کاهش غیرمنتظره نرخ بهره فدرال‌رزرو

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که بازارهای مالی خود را برای کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا در اجلاس ماه آینده بانک مرکزی آماده می‌کردند، فدرال‌رزرو امروز به طورغیر منتظره‌ای نرخ بهره خود را نیم درصد کاهش داد.

 

به دنبال اعلام کاهش نرخ بهره آمریکا، شاخص میانگین صنعتی داوجونز که در معاملات امروز خود را با سقوطی بیش از ۳۰۰ واحد آغاز کرده بود، بلافاصله سقوط خود را جبران کرد و حتی توانست تا ۳۷۱ واحد هم جهش کند. اما جلسه معاملاتی امروز بسیار پر تلاطم بود و بازارها به زودی این شوک را حضم کرده و شاخص داوجونز آرام آرام به محدوده قرمز (ضرر دهی) بازگشت. تا ساعت ۱۹:۴۴ به وقت تهران، داوجونز ۲۱۷ واحد یا ۰.۸ درصد پایین‌تر از سطح بسته شده دیروز قرار گرفته بود. اس‌اندپی ۱ درصد و نزدک ۰.۹۱ درصد تا این لحظه سقوط کرده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------