آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت راه اندازی شد/ کارت اعتباری برای دارندگان سهام عدالت



اخبار,اخبار اقتصادی,سهام عدالت
سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت از امروز راه اندازی شد.

به گزارش تسنیم، شرکت سپره گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت را راه اندازی کرد.

 

مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت می توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

 

بر این اساس، برخی افرادی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها عدد 532 هزار تومان است، طی روز جاری یعنی 9 خرداد 99، ارزش واقعی سهام عدالت آنها در بیش از 36 شرکت بالای 8 میلیون و 312 هزار تومان است. البته به دلیل اینکه ممکن است افرادی با همین میزان ارزش اسمی سهام عدالت، سهم های متفاوتی از شرکتهای دیگر بورسی را داشته باشند، جمع ارزش واقعی سهام عدالت آنها رقم دیگری باشد.

 

در سایت سهام عدالت نوشته شده است: "این درگاه به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب نموده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.

 

لازم به توضیح است که جهت ثبت سفارش فروش سهام می‌توانید به بانک‌های عامل مراجعه فرمائید و یا در صورت تمایل از طریق کارگزاری‌های فعال بازار سرمایه مطابق با شرایط مصوب اقدام فرمائید."

اخبار,اخبار اقتصادی,سهام عدالت

 

دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری می‌گیرند

حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

 

از هفته بعد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار می‌گیرد. با این تصمیم سهامداران مجبور به فروش زودهنگام سهام با ارزش خود نیستند و بورس هم از تلاطم و نوسان در امان می ماند.

اخبار,اخبار اقتصادی,سهام عدالت

 

فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت در بانک‌ها چقدر می‌شود؟

تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 49 شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 266 هزار و 363 میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به 4704 هزار و 738 میلیارد ریال رسیده است.

 

در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از 49 شرکت حاضر در این سبد تعداد 36 شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها 227 هزار و 825 میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به 4668هزار و 773میلیارد ریال افزایش یافته است. بعلاوه این که در این پرتفوی، 13 شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها 35هزار و 965میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است.

 

با توجه به آمار و رقم‌های ارائه شده در حال حاضر ارزش روز سهام عدالت هر یک از مشمولان بیش از 17.4 برابر شده است. به عنوان مثال ارزش روز سهام عدالت فردی که ارزش اسمی سهام عدالت وی یک میلیون تومان است در حال حاضر 17 میلیون و 400 هزار تومان می‌باشد و شخصی هم که ارزش اسمی سهام عدالت وی 500 هزار تومان بوده، در حال حاضر صاحب 8 میلیون و 700 هزار تومان سهام عدالت است.

 

نکته قابل توجه در زمینه ارزش روز سهام عدالت مشمولان این است که با توجه به نوسانات بازار سرمایه، ارزش روز سهام هر یک از مشمولان تغییر یافته و افزایش و کاهش می‌یابد.

 

بر این اساس با توجه به فراهم آمدن شرایط فروش 30 درصدی سهام عدالت به صورت وکالتی از طریق بانک‌ها، سهامدارانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است حدود 5 میلیون و 220 هزار تومان و مشمولانی که ارزش اسمی سهام عدالت آنها 500 هزار تومان است، مبلغ 2 میلیون و 610 هزار تومان از طریق بانک‌ها دریافت خواهد کرد.

 

سهام عدالت تا پایان سال کاملا آزاد می‌شود

حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از روز شنبه مشمولان سهام عدالت می‌توانند قسمت یا تمامی ۳۰ درصد از سهام خود را بفروش برسانند و دارایی‌های خود را در سایت اعلامی از سوی شرکت سپرده گذاری ببینند.

 

وی ادامه داد: تاکنون رابطه بین مشمولان یک طرفه بوده است و در سال یکبار سود دریافت می‌کردند و امکان خرید و فروش نداشتند، اما از روز شنبه هر فردی به طور مستقیم می‌تواند تک تک سهم شرکت‌ها را ببیند و در مجامع شرکت‌ها حضور یابد.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم می‌شود بطوریکه مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا ۳۰ درصد از سهام خود را بفروش برسانند یا اینکه با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام شرکت‌ها در کارگزاری‌ها کنند.

 

وی افزود: برای فروش سهام عدالت به صورت یکجا سهامداران تا ۱۳ خرداد می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند و ۳۰ درصد سهام خود را یکجا بفروش برسانند.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اینکه مهلت انتخاب روش مستقیم تا ۱۵ خرداد تمدید شده است، گفت: افراد با آگاهی کامل اقدام به انتخاب روش مستقیم کنند چنانچه فرد این روش را انتخاب کرده باشد برای فرد کد بورسی صادر می‌شود و اطلاعات فرد به شرکت ارسال می‌شود و دیگر حق تغییر روش را ندارند.

 

فهیمی درباره فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها گفت: تفاوت این نوع فروش در این است که فرد می‌تواند براساس قیمت روز سهام خود را بفروشد و یا اینکه به سبد سهامی خود اضافه کند.

 

برای تمامی سهامدارن عدالت کد بورسی صادر شده است

وی با اشاره به اینکه برای تمامی سهامدارن عدالت کد بورسی صادر شده است، گفت: فقط افرادی که قصد فروش این سهام را دارند به بانک یا کارگزاری‌ها مراجعه کنند و افرادی که قصد فروش ندارند نیازی به این اقدامات نیست و سود سهام آنها، همچون گذشته به حسابشان واریز می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: سهام عدالت جزء دارایی فرد محسوب می‌شود و اگر سهامدار در بورس فعال باشد در سبد سهامی خود می‌تواند تک تک سهام شرکت‌ها را ببیند واگر فرد در بورس فعال نیست می‌تواند با مراجعه به سایتی که شرکت سپرده گذاری اعلام خواهد کرد سهام خود را مشاهده کند.

 

آزادسازی کامل سهام عدالت تا پایان سال

فهیمی بیان کرد: از ابتدا سهام عدالت برای نگه داشتن طراحی شده است و از این رو به همه مشمولان توصیه می‌کنم که این سهام را نفروشند و نگه دارند تا در آینده از درآمد آن استفاده کنند.

 

وی افزود: تا پایان سال ۹۹ آزادسازی کامل سهام عدالت صورت می‌گیرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------