آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال ۹۰/ وضعیت جهانی تورم در ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,نرخ تورم
سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از افزایش نرخ تورم گفت: ما با تورم‌های دو رقمی متولد و پیر می‌شویم؛ این ویژگی برای کشور ما عادی است. نرخ تورم در ایران جزو بالاترین نرخ‌های تورم در جهان است.

به گزارش مهر، محمد قاسمی سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: اصلاح ساختار بودجه‌ریزی امری ضروری است؛ اگر این کار را انجام ندهید، مجلس اقتداری نخواهد داشت، اقتدار در بودجه است و متأسفانه مجلس در بودجه هیچ‌کاره است.

 

سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: اگر اصلاح ساختار بودجه‌ریزی انجام نشود، مجلس یازدهم عملکرد متفاوتی از مجالس گذشته نخواهد داشت.

 

قاسمی با انتقاد از افزایش نرخ تورم گفت: ما با تورم‌های دورقمی متولد و پیر می‌شویم؛ این ویژگی برای کشور ما عادی است. نرخ تورم در ایران جزو بالاترین نرخ‌های تورم در جهان است.

 

وی افزود: از سال ۹۴ تا ۹۸، سه میلیون نفر به جمعیت شاغلین کشور اضافه شده است اما این اشتغال در بخش خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و تعمیرات بوده که نشان‌دهنده عدم رشد اقتصادی است. ۶۰ درصد از شاغلین تحت پوشش بیمه نیستند.

 

سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع از دیدگاه بخش خانوار دارای اهمیت زیادی است زیرا به دلیل کاهش توان سرمایه‌گذاری، درآمد سرانه خانوارها در حال کاهش است و قدرت خرید افراد نسبت به سال ۹۰ به یک‌سوم کاهش یافته است که خانواده‌های فقیر بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------