آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

شیرخام ۵۰ درصد گران شد/ نرخ مصوب رعایت نشود لبنیات هم گران می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت شیرخام
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان با ارسال نامه ای به وزارت صمت و کشاورزی درباره عدم رعایت نرخ مصوب در فروش شیرخام و احتمال افزایش دوباره قیمت لبنیات هشدار داد.

به گزارش تسنیم، مهدی هدایت نیا مدیر عامل شرکت تعاونی کارخانجات فرآورده های لبنی پاستوریزه خراسان و دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان با ارسال نامه ای به مسئولان وزاری جهاد کشاورزی و صمت درباره عدم رعایت نرخ مصوب  در فروش شیرخام و احتمال افزایش دوباره قیمت لبنیات هشدار داد.

 

وزیر محترم صنعت معدن تجارت جناب آقای مهندس رزم حسینی

وزیر محترم جهاد کشاورزی جناب آقای مهندس خاوازی

استاندار محترم خراسان رضوی جناب آقای مهندس معتمدیان

 

با سلام احتراماً بدینوسیله به استحضار جنابعالی می‌رساند که در حال حاضر توزیع علوفه بین گاوداران در سطح کشور بدون داشتن واحد فعال به صورت داشتن مجوزهای مربوطه از وزارت جهاد علوفه خریداری شده دولت با ارز 42000 ریال را تحویل گرفته و در بازار آزاد به تولیدکنندگان فعال با قیمت چند برابر عرضه می نمایند و این موضوع باعث گردید که گاوداران قیمت اعلام شده هر کیلو شیر خام 29 هزار ریال توسط ستاد تنظیم بازار را رعایت ننموده و قیمت شیر خام بعد از 4 ماه از تاریخ مصوب 50 درصد بالاتر از قیمت مصوب دولت توسط گاوداران به کارخانجات شیر عرضه می گردد.

 

جهت راستی‌آزمایی تولید گاوداران شیری کشور و رسیدن حق به حق دار تقاضا دارد که دستور فرمایید علوفه یارانه‌ای به گاوداران شیری با توجه به شیر تحویلی به کارخانجات توزیع گردد اجرای این موضوع باعث می گردد که علوفه فقط به گاوداران شیری فعال با توجه به میزان تولید شیر خام توزیع گردیده و گاودارانی که تولید شیر ندارند از تحویل علوم علوفه محروم گردد.

 

ضمناً از جنابعالی استدعا دارد که با توجه به اینکه گاوداران در سال 99 به قیمت مصوب دولت بی‌توجهی نشان داده و هیچکدام آن را رعایت ننموده اند ترتیبی اتخاذ فرمایید که باعث ضرر و زیان آنها نگردد و آنها ترغیب کردند که شیر را به قیمت تعیین شده توسط دولت فروخته و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های دولتی علوفه یارانه‌ای اینگونه گاوداران قطع گردد.

 

افزایش 50 درصدی قیمت شیر خام و عدم افزایش قیمت 10 قلم کالای تعزیراتی ظرف 4 ماه گذشته باعث گردیده که کارخانجات شیر دچار ضرر و زیان سنگینی گردیده و کسی پاسخگوی آنها نمی‌باشد و پیشنهاد نماید که در ستاد تنظیم بازار مصوب کرد در صورت عدم رعایت قیمت شیرخام توسط گاوداران رعایت قیمت 10 قلم کالای مصوب دولت نیز توسط کارخانجات الزامی نباشد تا از ضرر و زیان آنها در آینده جلوگیری به عمل آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------