آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزیر نیرو: امسال قطعی برق در معابر شهری نخواهیم داشت/ توانگر: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست



وزیر نیرو،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر نیرو در واکنش به خبری مبنی بر فوت تعدادی از هموطنان در معابر شهری به دلیل خاموشی و تاریکی ناشی از قطعی برق طی سال گذشته گفت: امسال قطعی برق در معابر شهری نخواهیم داشت.

رضا اردکانیان - وزیر نیرو - در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مبنی براینکه به دلیل خاموشی شبکه معابر تهران در بهمن سال گذشته ۲۶ نفر جان خود را در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از دست داده‌اند، گفت: من چنین آماری را ندیدم اما این موضوع را پیگیری می‌کنم و در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا می‌توان این خبر را اعلام کرد که در سال جاری خاموشی معابر اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: بله ان شاء الله، امسال قطعی برق در معابر شهری بزرگراه‌ها و خیابان‌ها نخواهیم داشت.

 

***

 

توانگر: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.

 

مجتبی توانگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درخصوص ارتباط احتمالی قطعی‌ برق و استخراج رمزارزها، موضوع را در کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس بررسی کردیم؛ ظرفیت اسمی تولید برق در کشور ۸۵۰۰۰ مگاوات و ظرفیت واقعی تولید برق در کشور ۶۰۰۰۰ مگاوات است.

 

وی با بیان اینکه میزان برق مصرفی در صنعت استخراج در دنیا ۱۲۰۰۰ مگاوات است، اضافه کرد: سهم میزان برق مصرفی در صنعت استخراج در واحدهای مجاز ۳۰۰ مگاوات و در واحدهای غیرمجاز ۳۰۰مگاوات است، همچنین سهم برق صنعت استخراج در کشور از کل برق تولیدی ۱ درصد است.

 

رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس، سهم کشور از کل صنعت استخراج در دنیا را کمتر از ۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------