آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

شایعات در مورد کلاهبرداری تتر/ بیت کوین ۴۰ هزار دلاری شد



تتر،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در ساعات اخیر شایعاتی مبنی بر آغاز تحقیقات قضایی از تتر باعث ایجاد نگرانی در بین معامله گران شده است.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ ساعاتی پیش با انتشار گزارشی مدعی شد آمریکا تحقیقات قضایی علیه تتر به اتهام پنهان کردن اطلاعات تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتالی از بانک ها را آغاز کرده است. تتر مهم ترین استیبل کوین دنیا (ارز دیجیتالی با قیمت ثابت یک دلار) است که برخی آن را دلار دنیای رمزارزها می دانند و نقل و انتقال آن به صرافی ها همواره از مهم ترین مواردی است که معامله گران آن را بررسی می کنند.  

 

در حالی که ارزهای دیجیتالی نوسانات زیادی دارند، ارزش استیبل کوین ها همواره ثابت یا با تغییرات بسیار بسیار جزیی همراه است و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی نیز بر حسب آن ها بیان می شود. نهادهای ناظر مالی هم به دلیل حفاظت از سرمایه گذاران و هم به دلیل ثبات مالی نگرانی های زیادی در خصوص افزایش اقبال عمومی به استیبل کوین ها دارند و لتیتا جیمز- دادستان عمومی نیویورک- نیز پیشتر به معامله گران هشدار داده بود هیچ پشتیبانی قانونی برای حفظ ارزش یک دلاری هر تتر وجود ندارد. در ماه فوریه جیمز استفاده از تتر و خدمات صرافی بیتفینکس را ممنوع اعلام کرده بود.  

 

در طرف مقابل اما شرکت تتر با صدور بیانیه ای به گزارش بلومبرگ واکنش نشان داده و ضمن تکذیب این دست ادعاها، آن ها را دروغ هایی تکرار خوانده که هدف آن صرفا جذب مخاطب است. تتر همچنین بار دیگر بر تعهد خود در گفتگو با مقامات و نهادهای ناظر آمریکایی و سایر کشورها تاکید کرده و گفته است شفافیت را عاملی مهم در رشد و ارتقای قابلیت های خود می داند.  

 

لازم به ذکر است که هفته گذشته، ژانت یلن- وزیر خزانه داری آمریکا- در دیدار با مقامات مالی آمریکا خواستار ایجاد سریع یک چارچوب قانونی برای فعالیت های مربوط به استیبل کوین ها شده بود. گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز گفته بود اگر قرار است استیبل کوین ها کارکردی مشابه پول رسمی داشته باشند باید کاملا قانونی فعالیت داشته باشند.  

 

***

 

ارزهای دیجیتالی آماده تیک آف؟

بیتکوین در یکقدمی فتح کانال بسیار مهم ۴۰ هزار دلاری قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از چندین شرکت بزرگ نظیر تسلا و مایکروسافت، حالا شرکت آمازون به عنوان بزرگ ترین شرکت خرده فروشی اینترنتی دنیا به تدریج در حال پذیرش ارزهای دیجیتالی است و برخی از گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که تا پایان امسال این شرکت به طور رسمی پذیرش بیتکوین را آغاز خواهد کرد. از طرف دیگر آگهی اخیر این شرکت برای استخدام چندین متخصص حوزه ارزهای دیجیتالی، باعث افزایش بیش از پیش این گمانه زنی ها شده است.  

 

مخالفت برخی از سیاستمداران آمریکایی با بیتکوین ادامه دارد و سناتور جمهوری خواه- چاک گرسلی- با اشاره به استفاده گسترده بیتکوین در امور مجرمانه گفته است هر سال حدودا ۷۶ میلیارد دلار تراکنش غیرقانونی با استفاده از بیتکوین صورت می گیرد و نیمی از تراکنش های مربوط به این ارز برای انجام کارهای غیر قانونی است. به گفته گرسلی، امکان ناشناس ماندن معامله گران، ارزهای دیجیتالی را خطرناک ساخته است.  

 

صحبت های اخیر جک دورسی- مدیر عامل توییتر- و ایلان ماسک- مدیرعامل تسلا- در خصوص ارزهای دیجیتالی باعث ورود موج تازه ای از تقاضا به بازار شده است. ایلان ماسک گفته احتمال پذیرش مجدد بیتکوین به عنوان ابزار پرداخت برای خرید خودروهای تسلا وجود دارد اما به شرطی که بیشتر انرژی لازم برای استخراج رمزارزها از انرژی های پاک تامین شود. ماسک همچنین گفته است تسلا در بیتکوین و خودش در بیتکوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه گذاری کرده اند.  

 

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۱.۴۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------