آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

وزیر کشور و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: برنامه‌ای برای گرانی بنزین نداریم/ مردم اگر نیازی ندارند فعلا به جایگاه ها نروند



حمله سایبری به سامانه سوخت ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر کشور گفت: برنامه‌ای برای گرانی بنزین نداریم و مردم نگران نباشند.

به گزارش صداوسیما، احمد وحیدی دقایقی پیش در گرگان خبر داد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.

 

وی گفت: هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و مردم نگران افزایش نرخ بنزین نباشند.

 

وزیر کشور گفت: سهمیه افراد نیز در کارت سوخت حفظ خواهد شد و کارشناسان وزارت نفت در حال رفع مشکل هستند.

 

پیش از ظهر امروز جایگاههای عرضه بنزین کشور دچار اختلال شد و امکان سوختگیری با کارت سوخت وجود ندارد.

 

او برای شرکت در مراسم معرفی استاندار جدید گلستان به گرگان آمد.

 

***

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: به هیچ عنوان بحث گران کردن بنزین مطرح نیست/مردم اگر نیازی ندارند فعلا به جایگاه ها نروند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کمیسیون انرژی در اسرع وقت ابعاد اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت را بررسی خواهد کرد اما اکنون امکان سوخت گیری در جایگاه ها با نرخ ۳ هزار تومان وجود دارد.

 

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مشکل ایجاد شده در استفاده از کارت های سوخت بیان کرد: متاسفانه اختلالی در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده که مسئولان در شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی در حال پیگیری آن هستند اما با دستور وزیر نفت امکان سوخت گیری در جایگاه ها با نرخ ۳ هزار تومان و نفت و گاز با نرخ ۶۰۰ تومان فراهم است و تیم های پشتیبان سامانه هوشمند در استان ها نسبت به راه اندازی سامانه اقدام کرده اند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: به هیچ عنوان بحث گران کردن حامل های انرژی شامل بنزین و نفت و گاز مطرح نیست. مسائلی که در این خصوص مطرح می شود فقط شایعه است لذا خواهشمندم مردم عزیز به این شایعه ها توجهی نکنند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون انرژی در اولین فرصت برای رسیدگی به ابعاد موضوع و علل به وجود آمدن مشکل ورود خواهد کرد. جای هیچ نگرانی نیست و از مردم خواهشمندم اگر نیازی ندارند فعلا به جایگاه های سوخت مراجعه نکنند. به زودی مشکل حل خواهد شد.

 

***

 

معاون وزیر نفت: ذخایر سوخت کشور به اندازه کافی است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه از نظر جابه‌جایی و انتقال سوخت هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: ذخایر سوخت کشور به اندازه کافی است و در برخی مواقع حتی زمینه صادرات سوخت نیز مهیا است.

 

به گزارش ایرنا، «جلیل سالاری» امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: موضوع خارج شدن جایگاه‌های سوخت از مدار عرضه، مربوط به کامپیوترهای داخل جایگاه‌ها و قطع ارتباط آنها با ترمینال‌های موجود است.

 

وی توضیح داد:‌ هر فردی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کند از طریق ترمینالی که کارت سوخت خود را در آن وارد می‌کند با یک مودم به مرکز ارتباط داده متصل می‌شود که اکنون مشکلی در همین زمینه به وجود آمده است.

 

سالاری افزود: برای راه‌اندازی مجدد آن باید سیستم کامپیوتری داخل جایگاه را به صورت آفلاین با نصب نرم افزار راه‌اندازی می‌کردیم و این مساله در یکی از جایگاه‌ها تست و ارتباط بین ترمینال و نرم افزار کامپیوتر داخل جایگاه برقرار شد.

 

وی بیان داشت: اکنون ارتباط از طریق مودم با مرکز داده در حال تست است که اگر انجام شود مشکل حل خواهد شد.

 

معاون وزیر نفت ادامه داد: اقدام دیگری که به موازات آن انجام شد، تیم فنی و پشتیبانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با حضور در داخل جایگاه‌ها مسیر انتقال را آفلاین کردند تا امکان سوختگیری برای هموطنان به صورت دستی فراهم شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی گفت: اکنون در تهران ۱۵ جایگاه سوخت وارد مدار شده و فعال شده است و در سایر استان‌ها از پنج تا ۱۴ جایگاه به تدریج در حال وارد شدن به مدار فعالیت است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح‌کرد: موضوع حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت هنوز بررسی نشده و بررسی‌های دقیق‌تر نشان خواهد داد مشکل نرم افزاری بوده یا حمله سایبری انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در یکی از جایگاه ها با انجام اقدامات نرم افزاری شاهد برقراری ارتباط و فعال شدن آن جایگاه بودیم، به عبارتی اکنون دو گام از سه گام لازم انجام شده و گام سوم در حال تست شدن است که در صورت موفقیت می توان همه جایگاه ها را مجدد فعال کرد.

 

سالاری تاکید کرد: با اقدامات انجام شده تا چند ساعت دیگر مشکل عرضه سوخت در جایگاه ها حل و فصل خواهد شد.

 

وی بیان داشت: از نظر جابه‌جایی و انتقال سوخت هیچ مشکلی وجود ندارد و فقط اکنون ارتباط موقتا به صورت دستی خواهد بود و بر این اساس نیاز به کارت سوخت و ارتباط با سیستم سامانه نخواهد بود.

 

معاون وزیر نفت همچنین خاطرنشان‌کرد: ذخایر سوخت کشور به اندازه کافی است و در برخی مواقع حتی زمینه صادرات سوخت نیز مهیا است. 

 

***

 

دستور قالیباف برای پیگیری اختلال ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دستور رییس مجلس برای پیگیری اختلال ایجاد شده در جایگاه‌های سوخت خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، «فریدون حسنوند» با اشاره مشکلات ایجاد مشکل در استفاده از کارت‌های سوخت خودروها به خبرنگاران گفت: عملیات هدفمندی روی جایگاه‌های سوخت انجام شده است که مسوولان مربوطه در حال رفع مشکل هستند.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم از سوی مسوولان مربوطه اطلاع‌رسانی دقیق درباره اتفاق رخ داده انجام خواهد شد، افزود: برخی شایعات در فضای مجازی درباره اینکه مشکل ایجاد مربوط به گرانی احتمالی حامل‌های سوخت است، مطرح شده که این موضوع کذب محض است و تکذیب می‌شود.

 

حسنوند ادامه داد: مشکل اکثر پمپ‌ بنزین‌ها رفع شده است و در ساعات آینده نیز مشکل به کلی برطرف می‌شود.

 

وی یادآور شد: به عنوان رییس کمیسیون، پیگیری‌هایی درباره اتفاق امروز داشتم و جلساتی هم با مسوولان وزارت نفت  و پالایش پخش داشتم. همچنین رییس مجلس هم پیگیر اتفاق رخ داده است و به کمیسیون دستور پیگیری این موضوع را داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------