آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

سازمان هواپیمایی کشوری با کلمات بازی می کند



سازمان هواپیمایی کشوری،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

عصرایران نوشت: عطا احمیراری، کارشناس گردشگری در یادداشتی نوشته است: درحالی که کاپیتان محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری و همزمان سرپرست هما در مصاحبه هایش و حضورش در انجمن شرکت های هواپیمایی از الزام به فروش بلیت هواپیما با کف قیمت حمایت کرده بود، میراکبر رضوی سخنگو و مدیر روابط عمومی آن سازمان که 2 روز پیش منصوب شده در مصاحبه ای گفته: «این سازمان با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست اما...».

 

نکته جالب این است سال گذشته معاون هوانوردی آن سازمان؛ در نامه ای رسما الزام به فروش کف قیمت را «مصداق مشخص اخلال در جهت بستن گستره انتخاب مشتری» و متضاد با حقوق بین‌المللی ضد انحصار و «مغایر صریح» قانون حقوق مصرف کننده ایران اعلام کرده بود و حالا رئیس جدید سازمان در دولت آقای رئیسی از این تصمیم سابقا غیر قانونی دفاع می کند! جالب تر این که نمایندگان مجلس در مصاحبه های متعددی الزام به فروش بلیت هواپیما به کف قیمت را غیر قانونی و مبارزه با ارزان فروشی دانسته بودند.

 

از سوی دیگر رقابت مضره که مستمسک سازمان هواپیمایی کشوری برای دفاع از الزام به فروش به کف قیمت شده است، منطقا در گران فروشی و اجحاف در حق مسافر شکل می گیرد نه در ارزان فروشی! نکته ی مهمتر این که اساسا رقابت مضره در فروش بلیت! نباید در ایمنی پرواز دخیل باشد. اگر بلیت 300هزار تومان به فروش برسد یا 600هزار تومان مگر در کیفیت ایمنی سنجی آن تغییری صورت می گیرد؟!

 

روشن است سازمان هواپیمایی برای فرار از اشتباهات، فشار دولت و مجلس، سعی دارد با بازی با کلمات اقدام خود را توجیه کند و از پاسخ به این سوال اصلی فرار کند که اساسا چرا سازمان هواپیمایی کشوری تبدیل به نهاد صنفی ایرلاین ها شده و به جای رعایت حقوق مردم به منافع ایرلاین ها توجه می کند؟ آیا مسئولین سازمان هواپیمایی می دانند عملکردشان، تشدید ترس مردم از ایمنی پرواز را در پی دارد؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------