آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

سازمان مالیاتی: جدول منتشرشده درباره مالیات خودروهای لوکس ‌بی‌اعتبار است



مالیات خودروهای لوکس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای مهم تاکید کرد که جداول منتشر شده در فضای مجازی در خصوص مالیات خودروهای بیش از یک میلیارد تومان، مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: هرگونه ارزش‌گذاری خودرو برای محاسبه مالیات با رعایت ملاحظات قانونی، اجرایی و همچنین حقوق مردم منتشر و بر روی سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir قرار می گیرد. بدیهی است سایر جداول و ارزش‌های اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.

 

در این اطلاعیه در خصوص مالیات بر جمع خودروهای تحت تملک اشخاص (موضوع بند «ش» قانون بودجه سال ۱۴۰۰) آمده است: در پی انتشار فهرست‌هایی در خصوص میزان مالیات خودروها در فضای مجازی، به اطلاع می رساند سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تعیین مالیات مالکان خودروها بر اساس مجموع ارزش خودروی هر شخص حقیقی و به تفکیک هر خودرو اقدام کرده و مراتب در موعد مقرر قانونی از طریق درگاه الکترونیک سازمان به هر مالک اطلاع رسانی خواهد شد.

 

بر این اساس مبنای ارزشگذاری خودروها ارزش ابتدای سال ۱۴۰۰ و کسر۱۰ درصد از ارزش به ازاء انقضاء هر سال از سال ساخت (مدل) خودرو (حداکثر ۶۰ درصد) بوده است.

 

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» خبر داد.

 

هادی خانی، معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به راه اندازی «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» گفت: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به طور پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

 

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خرداد ۱۴۰۰ که از تاریخ ۱۳ آذرماه امسال لازم الاجرا شده، صورت گرفته است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» کرده که این خدمت، شرایطی را فراهم می سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

 

وی اظهار داشت: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------