آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

مصوبه قبلی سهام عدالت منتفی شد



سهام عدالت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس فراکسیون سهام عدالت از تعیین تکلیف تعاونی‌های سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی سعادتی امروز در کانون سرمایه گذاری سهام عدالت با بیان اینکه در دولت‌های قبل به تعاونی‌های سهام عدالت توجهی نشد، اظهار کرد: برنامه دولت رشد هشت درصدی اقتصاد در هر استان است و سهام عدالت به دلیل ماهیت و میزان سرمایه‌ای که دارد، در این راستا حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه میزان سرمایه سهام عدالت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: این میزان سرمایه، بسیاری را در دولت قبل به هوس می‌انداخت و بارها در تعیین تکلیف آن سنگ اندازی می‌شد.

 

رئیس فراکسیون سهام عدالت با اشاره به انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت در دولت قبل ابراز کرد: این انتخابات با حضور مردم مشروعیت پیدا می‌کرد اما در دولت قبل اتاق‌های بازرگانی مامور برگزاری انتخابات شدند و قرار بود این کار به صورت الکترونیکی برگزار شود. البته این انتخابات توسط سازمان بررسی لغو شد.

 

به گفته وی در دولت جدید با دستور وزیر اقتصاد کارگروه ویژه‌ای برای سهام عدالت شکل گرفت.

 

رئیس فراکسیون سهام عدالت با بیان اینکه حدود ۳۵۲ تعاونی سهام عدالت در سراسر کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تعاونی‌ها محور باشند. این درحالی است که شورای عالی بورس در دولت قبل دنبال کمرنگ کردن نقش تعاونی‌ها بود.

 

سعادتی از اماده سازی طرح جامعی در مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی تعاونی‌های سهام عدالت خبر داد و افزود: مصوبه قبلی سازمان بورس درمورد سهام عدالت منتفی شد و قرار است ظرف یک ماه ابعاد آن مشخص شده و وظایف هر یک از نهادها و وزارت‌خانه‌ها مشخص شود. نوع برگزاری امکانات و چگونگی حفظ تعاونی‌ها نیز مشخص می شود.

 

به گفته وی ۳۰ درصد ارزش هر شرکت تعاونی استان باید صرف توسعه استان شود.

 

رییس فراکسیون سهام عدالت ادامه داد: در دولت قبل چند شرکت سودده مانند پتروشیمی شازند، پتروشیمی کرمانشاه و شرکت ملی حفاری توسط سازمان خصوصی سازی از پرتفوی سهام عدالت حذف شدند.

 

سعادتی با بیان اینکه دولت برای خود اختیار فراقانونی تصور می‌کند، اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که شرکتهای سیمانی جزو پرتفوی جاماندگان خواهد شد. اعلام شده چهار شرکت در پرتفوی آنها قرار می‌گیرد. اگر چنین باشد عدالت چگونه رعایت خواهد شد؟

 

سرمایه‌ای به شرکت‌های تعاونی داده نمی‌شود

در ادامه مراسم جودکی، مشاور فراکسیون سهام عدالت نیز درمورد فلسفه وجودی تعاونی‌های سهام عدالت گفت: شرکت‌های تعاونی فقط برای انجام ثبت نام تاسیس نشده اند. پرتفوی شرکتهای سرمایه پذیر در اختیار تعاونی‌ها نیست اما به تناسب دارایی‌ها می‌توانند جهت توسعه مناطق و در پروژه‌های سودآور استفاده کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------