آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

مرغ گران‌تر می‌شود؟ | هشدار تولیدکنندگان درباره کمبود جوجه یک‌روزه



قیمت مرغ,اخبار امروز,اخبار جدید
امسال مرغ کالای پرسروصدای بازار بود و شاهد نوسانات متعددی در خصوص قیمت آن بودیم، اما به نظر می‌رسد آرامش به این زودی‌ها قرار نیست به بازار مرغ بازگردد و حالا که قیمت تنظیم بازاری مرغ کمی تولیدکنندگان را راضی کرده بود، کمبود عرضه جوجه یک‌روزه و نهاده‌های دامی آن‌ها را نگران کرده است.

نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به قیمت مصوب مرغ گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده درب کارخانه ۱۷ هزار و ۱۰۰ و هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف‌کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

 

حبیب اسدالله‌نژاد ادامه داد: ما امیدواریم با ثبات در قیمت مولفه‌های تولید افزایشی برای بازار مرغ نداشته باشیم. اما در عمل شاهد افزایش قیمت مولفه‌های تولید هستیم؛ به طور مثال قیمت مصوب جوجه یک‌روزه ۴۲۰۰ تومان هست ولی مرغداران حتی قادر به تهیه و تامین آن با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ تومان به بالا تر هم نیستند.

 

وی افزود: متاسفانه کمبود عرضه جوجه یک‌روزه و نهاده‌های دامی نگرانی‌ها را برای بالا رفتن قیمت مرغ افزایش می‌دهد. ما انتظار داریم دولت جدی‌تر با تسریع در تخصیص ارز این نگرانی‌ها را برطرف کند.

  

اسدالله‌نژاد با بیان اینکه حدود یک ماه است ارزی برای واردات نهاده‌های دامی تخصیص پیدا نکرده و در یک مقطع ثبت سفارش نیز تعطیل بوده است، خاطرنشان کرد: باید گفت در مجموع بعد از مدتی که شرایط پایدار و خوبی برای بازار مرغ وجود داشت این بازار به سمت یک وضعیت نگران‌کننده پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ مشروط به توزیع و عرضه نهاده‌های دامی با نرخ قبلی و قیمت مناسب مولفه‌های تولید پایدار باشد.

 

وی ادامه داد: هم  مرغداران و هم انجمن راضی به افزایش قیمت مرغ نیستند چون قدرت خرید مردم کم است و ما هم نمی‌خواهیم مرغ از سفره مردم پر بکشد.

 

اسدالله‌نژاد در خصوص توزیع و عرضه مرغ گفت: عرضه مرغ در سراسر کشور مشکلی ندارد و تمام مرغداری‌های سراسر کشور با قیمت مصوب مرغ را عرضه می‌کنند و کمبودی وجود ندارد.

 

نایب‌رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با توجه به اینکه قیمت سینه مرغ در بسته‌بندی‌های یک کیلو و ۸۰۰ گرمی حدودا ۸۹ هزار تومان و قیمت ران کامل مرغ در بسته‌بندی‌های یک کیلو و ۸۰۰ گرمی حدودا ۷۳ هزار تومان است، افزود: به نظر من قیمت‌های بسته‌بندی مرغ واقعی و منصفانه نیست و همین قیمت بیشتر که چگونگی متقاعد کردن ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری آنها توسط شرکت‌های بسته‌بندی خارج از اظهار نظر بنده است؛ باعث به وجود آمدن سودجویی‌هایی در خصوص قیمت مرغ می‌شود.

 

وی افزود: نظارت بر عرضه و قیمت انواع مرغ بسته‌بندی به عهده اتاق اصناف و واحد رسد و پایش بازرسی وزارت صمت و  جهاد کشاورزی است و انجمن صنفی مرغداران گوشتی مسئولیتی در این خصوص ندارد.

 

 این مقام صنفی در خصوص چگونگی و علت گرانی مرغ در این چند ماه گذشته گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید قیمت مرغ کاملا منطقی است. در کل دنیا قیمت مرغ یک‌سوم قیمت گوشت قرمز است بنابراین با یک نگاه اجمالی به قیمت گوشت و باقی کالاها متوجه می‌شویم که سرعت رشد قیمت مرغ نسبت به سرعت رشد قیمت باقی کالاها کمتر و پایین‌تر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------