آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

وزارت راه: واحدهای نیمه‌تمام مسکونی مهر باید تا خرداد ۹۹ فروش اقساطی شود



اخبار,اخبار اقتصادی وبازرگانی,مسکن مهر
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه واحدهای مسکونی مهر نیمه‌تمام تا خرداد ۹۹ باید فروش اقساطی شود از راه‌اندازی سامانه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش انتخاب، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه با ۲۱ استان در خصوص تکمیل، تحویل و فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر جلساتی جداگانه برگزار شده است از ارایه گزارش‌های وضعیت واحدهای مسکونی تکمیل، نیمه تمام و یا فروش اقساطی شده و نشده در جلسه هجدهم شورای عالی مسکن در سال جاری خبر داد.

 

اصلانی گفت: تاکنون در خصوص اطلاعاتی که از سوی بانک مسکن در خصوص واحدهای فروش اقساطی مسکن مهر از ۲۱ استان گرفته شده جلساتی جداگانه با هریک از استان‌ها تشکیل و به تفکیک پروژه‌ها بررسی و تعیین تکلیف شدند.

 

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه برخی از واحدهای مسکونی مهر تکمیل و برخی تکمیل نشده اند، اعلام کرد: مقرر شده است تا تمامی پروژه‌هایی که تکمیل شده اما فروش اقساطی نشده‌اند تا ۳۰ اسفند فروش اقساطی شوند. همچنین، آن پروژه هایی نیز که تکمیل نشده و فروش اقساطی نیز نشده اند نهایتا تا پایان خرداد ۹۹ فروش اقساطی شوند.

 

اصلانی همچنین در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها، اعلام کرد: برنامه هایی برای اجاره داری حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت های پروژه های مشارکتی در برنامه اجاره داری حرفه ای در دستور کار است.

 

وی یکی از برنامه های وزارتخانه را برای ساماندهی بازار اجاره بها، راه اندازی سامانه املاک و اسکان عنوان کرد و گفت: سامانه املاک و اسکان که جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به بازار اجاره بها و اخذ مالیات از خانه های خالی برای سرریز شدن آنها به بازار اجاره است تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

 

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دولت ارایه شده تا ارایه اطلاعات به وزارتخانه راه و شهرسازی به عنوان متولی تهیه سامانه شناسایی خانه‌های خالی اجباری شود، توضیح داد: مدل طراحی، شرکت تعیین شده و فعالیت شرکت ادامه دارد و قطعا سامانه تا قبل از پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

 

اصلانی تصریح کرد: این سامانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و دسترسی از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی به وزارت اقتصاد داده می‌شود تا آن وزارتخانه (اقتصاد) اطلاعات را از سامانه برای اخذ مالیات، استفاده کند.

 

وی در خصوص همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر برای تکمیل اطلاعات این سامانه اعلام کرد: وزارت راه وشهرسازی لایحه اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به دولت ارایه کرده است و با تصویب این لایحه، ارایه اطلاعات به وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط به عنوان متولی تهیه سامانه شناسایی خانه‌های خالی اجباری می‌شود.

 

وی توضیح داد: از فیلدهای اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی استفاده کرده و اطلاعات مربوط به سامانه تکمیل می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------