آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

افزایش ۶۰ درصدی قیمت لباس مردانه/ فروش پیراهن مردانه با چک کارمندی!



قیمت لباس،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
یک تولید کننده می‌گوید: در بازار، معاملات عمده و خرید و فروش کالا به صورت چکی، موضوع عجیب و تازه‌ای نیست، اما فروش چکی پیراهن مردانه به مشتریان خُرد جای سوال دارد!

به گزارش اقتصاد ۲۴، با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال جنب و جوش دوباره به بازار تهران بازگشته است، اما امسال برخلاف سال‌های گذشته خبری از افزایش تقاضا در بازار نیست.

 

پوشاک مردانه یکی از پُرتقاضا‌ترین کالا‌های شب عید نوروز است، اما طی سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ تورم مواد اولیه جهت تولید پوشاک و حتی گرانی کالا‌های وارداتی به دنبال رشد قیمت دلار، بازار این کالا خیلی رونق ندارد.

 

رحمتی، تولید کننده پیراهن مردانه فعال در یکی از شهرک‌های صنعتی استان تهران در خصوص وضعیت تولید و قیمت این کالا می‌گوید: امسال با توجه به گرانی دلار و افزایش نرخ تورم، تولید پیراهن مردانه نسبت به سال گذشته شرایط مطلوبی ندارد و می‌توان چنین بیان داشت که کاهش ۲۰ درصدی تولید این محصول ضربه بزرگی به تولید کنندگان زده است.

 

گرانی حدود ۶۰ درصدی پیراهن‌های تولید داخل

وی گفت: گرانی حدود ۶۰ درصدی پیراهن‌های تولیدی دلیل اصلی کاهش تولید است که به موجب آن تقاضا نیز بر اساس ادامه کاهش قدرت خرید مردم، بسیار کم شده است.

 

به گفته این تولید کننده، مردم توان خرید لوازم اصلی و مایحتاج سفره خود را کمتر دارند چه برسد به خرید پیراهن! اما با این حال این کالا یکی از ضروریات است و همچنان در سبد خانوار‌ها جا دارد.

 

رحمتی با اشاره به اینکه تقاضا در بازار به دلیل گرانی و تورم بسیار کم شده است، گفت: در بازار، معاملات عمده و خرید و فروش کالا به صورت چکی، موضوع عجیب و تازه‌ای نیست، اما فروش چکی پیراهن مردانه به مشتریان خُرد جای سوال دارد!

 

خرید چکی پیراهن مردانه در آستانه شب عید 

وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات برخی از توزیع کنندگان پیراهن مردانه در سطح شهر، مردم برای تامین لباس حداقل دو تا سه نفر از اعضای خانواده خود درخواست خرید چکی پیراهن مردانه دارند. این موضوع نشان از وضعیت نامناسب این کالا در بازار دارد.

 

این تولید کننده با تأکید بر اینکه حداقل قیمت یک پیراهن مردانه در بازار ۴۰۰ هزار تومان است، گفت: شاید تبلیغات زیادی درباره جنس و کیفیت لباس‌ها در بازار دیده و شنیده باشید، اما واقعیت این است که مواد اولیه پارچه اکثر پیراهن‌های مردانه در تهران ایرانی و چینی است.

 

دردسر واردات مواد اولیه گران 

رحمتی گفت: واردات نخ و حتی پارچه‌های بی کیفیت وضعیت تولید پیراهن مردانه را در داخل بسیار سخت و گران کرده است. از طرف دیگر موضوع مالیات و سختگیری‌ها در دریافت وام فشار‌های چند جانبه‌ای به تولید کنندگان وارد کرده است.

 

وی تصریح کرد: از این رو تولید این کالا مقرون به صرفه نیست و حدود ۳۰ درصد تولید کنندگان که به طور رسمی و با مجوز در حال فعالیت بودند به تعطیلی کشانده شده اند و اکثر تولید کنندگان به طور زیر زمینی فعالیت دارند.

 

این تولید کننده پیراهن مردانه ادامه داد: طی دو سال گذشته به تبع وضعیت نامناسب تولید و گرانی حاصل از سیاست ها، دولت بار‌ها بر تامین ارز دولتی تولید تاکید داشته، اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------