آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

قیمت‌گذاری محور اصلی تحقیق و تفحص از خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت‌گذاری خودرو

اخبار اقتصادی - قیمت‌گذاری محور اصلی تحقیق و تفحص از خودرو

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با تشریح جزئیات گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور، گفت: موضوع قیمت‌گذاری خودرو و جلوگیری از تعیین قیمت توسط یک نهاد و همچنین وضعیت سهامداری خودروسازان از جمله محورهای اصلی این گزارش است.

علی علیلو در گفت ‌و گو با خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، اظهار داشت: در این گزارش آسیب‌شناسی و ناکارآمدی در ساختار، سهامداری و بحث‌های مالی خودروسازان مورد توجه قرار گرفته که دلیل اصلی اینکه خودروسازان نتوانسته‌اند رشد مناسبی در سال‌های گذشته داشته باشند، به همین مسائل برمی‌گردد.

 

وی تصریح کرد: دلیل اینکه در حال حاضر قیمت خودرو بی سرو سامان است و هیچ کس نمی‌تواند برای آن تعیین تکلیف کند، در همین موارد قابل پیگیری است.

 

وی با تأکید بر اینکه مشکلات پایه‌ای صنعت خودرو باید برطرف شود، تصریح کرد: اگر این مسائل حل شود، صنعت خودروسازی به طور طبیعی مسیر خود را پیدا می‌کند و قیمت و رقابت ایجاد خواهد شد.

 

علیلو با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان بایگانی نخواهد شد، گفت: طبق توافقی که با وزیر صنعت و خودروسازان داشتیم، قرار شد هر دو ماه یک بار نحوه پیاده‌سازی نتایج گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد تا اصلاحات لازم انجام شود و به نقطه مطلوب برسد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس، عمده مشکلات صنعت خودرو طی 6 ماه تا 8 ماه با پیگیری جدی مدیران خودروساز برطرف خواهد شد.

 

به گفته رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، موضوع قیمت‌گذاری خودرو از جمله مسائل اصلی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی است.

 

وی تأکید کرد: قیمت خودرو نباید صرفاً توسط یک نهاد تعیین شود، بلکه مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری و ناموزون بودن قیمت خودرو باید با حل مشکلات پایه‌ای برطرف شوند.

 

وی ادامه داد: در ساختار خودروسازان، قیمت تمام شده و هزینه‌های آنها مشکلات اساسی‌ وجود دارد که اگر اصلاح شوند، مشکل قیمت‌گذاری خودرو نیز برطرف خواهد شد.

 

علیلو با بیان اینکه منتظر تعیین تکلیف هیأت رئیسه برای قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در صحن علنی مجلس هستیم، گفت: این گزارش هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

 

به گزارش فارس، گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور روز گذشته در کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا قرائت شد و با 19 رأی برای قرائت در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------