روایت تلخ نماینده مجلس از زندگی یک خانواده با ۵ فرزند در یک اتاق / مردم توان پرداخت اقساط مسکن را ندارند



  مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
امروز خانوار برای تأمین رهن برای اجاره اموال خود را می‌فروشند و اجاره و رهن به ۴ برابر درآمد خانواده‌ها رسیده‌است. 

اقبال شاکری اظهار داشت: اگر موضوع عرضه مسکن در بازار حل نشود، موضوع مافیای بازار مسکن هم برطرف نخواهد شد و تا زمانی که عرضه مسکن افزایش نیابد، این کالا از چرخه استفاده سرمایه‌ای خارج نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسکن بازده وحشتناکی دارد، ادامه داد: مهمترین مخاطب برای پروژه نهضت ملی مسکن اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین هستند که جیب این قشر را گشتیم و این مخاطبان توان پرداخت بالایی ندارند و نه درآمد دارند و نه می‌توانند فساد کنند و نه می‌دانند که باید به چه کسی آویزان شوند تا صاحبخانه شوند.

  

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: رییس جمهوری در شورای عالی مسکن اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی مسئول بازار مسکن است از این رو وزارت صمت مسئول بازار نیست و تعجب می‌کنم که در بحث اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی سازمان امور مالیاتی جولان می‌دهد در حالی که وزارت راه و شهرسازی باید طرف اصلی باشد.

 

شاکری تاکید کرد: امروز در مناطقی مانند اسلامشهر با مواردی مواجه هستیم که خانواده‌ای با ۵ فرزند در یک اتاق زندگی می‌کنند و کسی نمی‌تواند در این اتاق پایش را دراز کند.

 

شاکری افزود: امروز خانوار برای تأمین رهن برای اجاره اموال خود را می‌فروشند و اجاره و رهن به ۴ برابر درآمد خانواده‌ها رسیده‌است.

 

وی گفت: باعث شرمندگی است که شرکتی از کشور همسایه وارد کشورمان شده و در بحث زیرساخت‌های ساختمان سازی از روش قالب لغزنده استفاده کرده و چه خبری به راه انداختند و انگار ما در ایران نمی‌دانیم این زیرساخت‌ها چه هستند و از آن بی اطلاعیم.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر نهضت ملی مسکن به مخاطب اصلی آن نرسد نصیب فاسدان، دلالان و رانتخواران خواهد شد، اظهارداشت: امروز با مقاومت بسیار سنگین بانک‌ها و حامیان بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن مواجه هستیم و در سال گذشته کمتر از ۵٠ درصد متقاضیان توانستند وام ودیعه بگیرند.

 

شاکری با اشاره به روند ساختمان پروژه نهضت ملی مسکن گفت: نباید آثار باستانی بسازیم و پروژه نیمه تمامی در دست دولت بگذاریم. این ۴ میلیون مسکن باید به دست مخاطبان اصلی آن برسد وگرنه این واحدها را برای رانت‌خواران، فاسدان می‌سازیم و خدای نکرده اگر آتش به اختیار عمل کنیم پای دلالان به وسط می‌آید.

 

عصرایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------