آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

شیب اندک رشد قیمت در بازار مسکن پایتخت



 بازار مسکن ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بررسی فایل‌های رسوبی در موتورهای جست‌وجوی آگهی ملکی نشان می‌دهد گروهی از فروشندگان که قصدشان برای تبدیل ملک مصرفی یا سرمایه‌ای خود به ملک دیگری با موقعیت بهتر یا قیمت بالاتر جدی است، همچنان در بازار مسکن حضور دارند و مصر به فروش هستند. 

بررسی تازه‌ترین فایل‌های عرضه‌شده به بازار مسکن تهران حکایت از آن دارد که از شیب رشد قیمت در این بازار به‌شدت کاسته شده است.

 

به گزارش دنیای‌اقتصاد  پایین بودن حجم معاملات در بازار مسکن پایتخت مهم‌ترین عامل کاهش شیب رشد قیمت آپارتمان‌های مسکونی در دو ماه اخیر است. رسوب بیش از یک‌ماهه فایل‌های فروش در بازار مسکن، شرایط پاییز پارسال را برای فعالان بازار مسکن تداعی می‌کند.

 

سال گذشته نیز در فصل پاییز همین شرایط در بازار مسکن تهران حاکم بود و فروش واحدها به حدی دشوار بود که فروشنده‌های واقعی را ناامید کرده بود. در آن مقطع زمانی عمده تماس‌ها با فروشندگان مسکن از ناحیه واسطه‌ها صورت می‌گرفت و به ندرت پیش می‌آمد که تماس‌گیرندگان از جنس متقاضیان خرید مسکن باشند. اکنون نیز تحقیق میدانی از بازار مسکن حکایت از آن دارد که تماس‌ها با فروشنده‌ها و واسطه‌های ملکی از سوی خریداران به‌شدت کاهش یافته و ناآرامی‌های چند روز اخیر و نیز نیمه تعطیل بودن هفته جاری نیز به این موضوع دامن زده است.

 

با این حال بررسی فایل‌های رسوبی در موتورهای جست‌وجوی آگهی ملکی نشان می‌دهد گروهی از فروشندگان که قصدشان برای تبدیل ملک مصرفی یا سرمایه‌ای خود به ملک دیگری با موقعیت بهتر یا قیمت بالاتر جدی است، همچنان در بازار مسکن حضور دارند و مصر به فروش هستند. برخی از فعالان بازار مسکن عنوان می‌کنند به تدریج دست برتر در بازار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و احتمالا این وضعیت در پاییز مشهودتر خواهد بود؛ در این صورت فروشندگان واقعی ممکن است ناگزیر به اعمال تخفیف راضی‌کننده برای خریداران برای نهایی شدن معامله شوند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------