آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

افزایش قیمت تخم مرغ در راه است؟



 قیمت تخم مرغ ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار خاطر نشان کرد: مسئولان تنظیم بازار به تولیدکنندگان قول دادند که قیمت تخم‌مرغ را ۳۱ شهریور مشخص کنند؛ اما جلسه ستاد به دلیل شرایط ایجاد شده به تعویق افتاد و همچنان تولیدکنندگان با ضرر اقدام به تولید می‌کنند.

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ در بازار واقعی نیست، گفت: میانگین قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان است این در حالی است که قیمت واقعی هر کیلو حداقل ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان برای تولیدکنندگان تمام می‌شود.

 

این فعال اقتصادی ادامه داد: محاسبه قیمت تمام شده تخم‌مرغ آسان است و یک کارشناس هم می‌تواند به راحتی به نرخ واقعی آن برسد؛ یک مرغ برای تولید یک کیلو تخم‌مرغ باید ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم دان بخورد ارزان‌ترین دان کیلویی ۱۴ هزار تومان است. همچنین قیمت جوجه پای تخم که سال گذشته ۵۰ هزار تومان بود امروز ۲۰۰ هزار تومان شده به عبارتی ۴ برابر شده است.

 

وی با اشاره به تعویق انداختن جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین تکلیف قیمت تخم‌مرغ، گفت: مسئولان تنظیم بازار به تولیدکنندگان قول دادند که قیمت تخم‌مرغ را ۳۱ شهریور مشخص کنند؛ اما جلسه ستاد به دلیل شرایط ایجاد شده به تعویق افتاد و همچنان تولیدکنندگان با ضرر اقدام به تولید می‌کنند.

 

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تخم مرغ را ارزان‌ترین کالا در سبد پروتئین مردم معرفی کرد و افزود: اگر قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای ۱۰۰ هزار تومان هم برسد باز هم خرید آن برای مصرف‌کنندگان به نسبت مرغ و گوشت به‌صرفه‌تر است.وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف تخم‌مرغ افزایش پیدا کرده است؟ گفت: در حال حاضر مازاد تولید نداریم و ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ تولیدی را مصرف می‌شود؛ سرانه مصرف ۱۱ کیلو تخم‌مرغ به ۱۳ کیلو رسیده است ریشه این افزایش مصرف به دلیل تمایل مردم و دوست داشتن تخم‌مرغ باز نمی‌گردد واقعیت این است آن‌ها تخم مرغ می‌خرند، چون توان خرید تخم‌مرغ را دارند.

 

به گفته نبی‌پور؛ قیمت خرید گوشت قرمز و مرغ برای مردم سنگین است و درآمد مردم با هزینه‌ها همخوانی ندارد و این وظیفه دولت است که بعد از حذف یارانه‌ها و افزایش قیمت‌ها از مصرف‌کنندگان حمایت کند.وی با بیان اینکه قیمت نهاده‌ها ارزان‌تر از قیمت اعلامی در بازارگاه عرضه می‌شود، گفت: در سامانه بازارگاه ذرت کیلویی ۱۱ هزار و ۳۰۰ اعلام شده است، اما ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بفروش می‌رسد. همچنین سویا کیلویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ بفروش می‌رسد دلیل این کاهش قیمت به این دلیل است که واردکننده نهاده‌ها را با قیمت پایین‌تر در بازار عرضه می‌کنند.

 

 ایلنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------