افت شاخص بورس در معاملات امروز(1401.08.28) بازار



 بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه) با ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۵۰۹ واحد کاهش به ۳۹۷ هزار و ۹۵۷ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۹۲ واحد افت به ۲۳۷ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۹ هزار و ۸۰۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۶ هزار و ۹۸ واحد کاهش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۶۳۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۳۱ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۱۱۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری شفا دارو (شفا) با ۴۵ واحد، سیمان آبیک (سآبیک) با ۴۰ واحد و سیمان تهران (ستران) با ۳۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

 

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۲۹۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۴۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۷۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۲۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۸۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، سیمان آبیک (سآبیک)، سایپا (خساپا) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۶۵ میلیون و ۸۶۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۳ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحد رسید.

 

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۶۱ نوبت بود.

 

داروسازی دانا (ددانا)، بیمه کوثر (کوثر)، داروسازی کاسپین تامین (کاسپین) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی زاگرس(زاگرس)، فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، صنعتی مینو (غصینو) و پتروشیمی تند گویان (شگویا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------