شاخص بورس همچنان بر مدار صعود با ۲۵ هزار واحد رشد



شاخص بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، چهارم دی‌ماه) با ۲۵ هزار و ۵۶۳ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۶۳ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش  ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۷۹ واحد افزایش به ۴۶۲ هزار و ۷۵۳ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۸۵۶ واحد رشد به ۲۷۵ هزار و ۴۶۰ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۹ هزار و ۸۶۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۷ هزار و ۹۴۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۱۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲ هزار و ۵۲۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۳۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۹۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۳۷۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۹۲ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۰۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

 

در مقابل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۳۸۰ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۷۵ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) با ۳۶ واحد و بیمه دانا (ددانا) با ۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۷۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۲۹ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.

 

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۸۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۲۷ هزار و ۲۶۰ نوبت بود.

 

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پویا زرکان آق دره (فزر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

 

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، کشت و دامداری فکا (زفکا)، بانک دی (دی) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------