آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

دولت، مصوبه افزایش 25 درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و متروی تهران را باطل کرد (+سند)



 کرایه تاکسی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور با موضوع افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری پایتخت یادآوری کرده که این افزایش نرخ‌ها با ستاد تنظیم بازار هماهنگ نشده و محمد مخبر نیز دستور ابطال افزایش نرخ‌ها را صادر کرد.   

به گزارش اقتصادنیوز، 10 روز است که نامه‌ای به رییس شورای شهر تهران رسیده که براساس آن افزایش نرخ 25 درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی باید باطل شود.

 

این نامه از سوی محمدرضا صمیمی، مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور نوشته شده است که درآن نامه محمدخانی رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور در خصوص اظهار نظر مخبر درخصوص نامه وزیر صمت با موضوع افزایش نرخ کرایه‌های درون شهری تهران است که در پیوست آن نوشته شده است: «جناب آقای فاطمی امین مکتوب آن را ابطال فرمایید.»

 کرایه تاکسی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

در نامه وزیر صنعت و معدن و تجارت در ارتباط با افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری آمده است که: به استحضار می‌رساند حمل و نقل درون شهری شهر تهران از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران و تایید وزارت کشور به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش داشته است.

 

این در حالی است که مطابق مصوبات ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ حمل و نقل درون شهری مسافر مشمول نرخ‌گذاری پیشینی بوده و هرگونه تغییر نرخ باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام شود که این موضوع قبل از طریق وزارتخانه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به اطلاع وزیر کشور و رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه رسیده است.

 

هنوز شهرداری تهران به این ابلاغیه واکنشی نشان نداده است. همچنین معلوم نیست خسارتی که از دستورالعمل شهرداری تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های وسایل حمل ونقل عمومی به شهروندان وارد شده چگونه جبران خواهد شد؟

 

 کرایه تاکسی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------