آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

جزییات فراخوان ۱۵ صنف و ۵۰ شغل برای نصب کارتخوان تحت نظارت سازمان مالیاتی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سازمان مالیاتی
سازمان مالیاتی به ۱۵ صنف جدید شامل ۵۰ شغل برای نصب کارت خوان یا سامانه فروش تحت نظر سازمان مالیاتی فراخوان صادر کرد. 

به گزارش تسنیم، بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، فراخوان صاحبان 15 دسته از حرف و مشاغل مشمول نصب، راه اندازی و  استفاده از سامانه صندوق فروش صورت گرفته است.

 

به این ترتیب در اجرای ماده 3 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم . تبصره 1 ماده مذکور در خصوص تعیین اولویت مودیان مالیاتی برای نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور، تمامی صاحبان حرف و مشاغل(حقیقی) وکلا، مشاوران حقوقی  و مشاوران خانواده دفتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها، مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، لوازم‌التحریر، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و دیگر اماکن در کل کشور که باید تحت نظارت امور مالیاتی قرار می‌گیرند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سازمان مالیاتی

 

گفتنی است، این اصناف در از ابتدای سال 99 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور صورت حساب فروش مطابق مقررات خواهند بود.

 

گفتنی است، بر اساس قانون بودجه 98 پزشکان از سال جاری ملزم به نصب کارتخوان مورد تایید سازمان مالیاتی شده بودند که رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص آخرین آمار تمکین زشکان از این قانون  گفته بود، تنها 20 درصد از پزشکان یعنی 15 هزار نفر برای دریافت دستگاه کارتخوان ثبت نام کردند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------