آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

چرا بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومانی بدون مشتری ماند؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بنزین سوپر
.عضو هیئت مدیره کانون جایگاه داران کشور از کاهش مصرف بنزین سوپر پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خبرداد و گفت: اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است.

 به  گزارش تسنیم؛ابراهیم بعاجی با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم شده است، افزود: با توجه به این‌که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، قیمت بنزین سوپر به ۳۵۰۰ تومان در هر لیتر افزایش یافته و این بنزین بدون سهمیه به مردم عرضه می‌شود، استقبال از این فرآورده نفتی تاحد قابل توجهی کاهش یافته است.

 

وی افزود: عرضه بنزین سوپر برای جایگاه داران نیز مقرون به صرفه نیست و اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است.

 

بعاجی بابیان اینکه هزینه خرید هر تانکر ۳۰ هزار لیتری بنزین سوپر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: جایگاه داران با توجه به اینکه فروش بنزین سوپر نقدینگی بالایی نیاز دارد چندان علاقه‌ای به این کار ندارند.

 

وی با بیان اینکه به ازای فروش هر لیتر بنزین سوپر ۱۰۰ تومان کارمزد به جایگاه داران پرداخت می‌شود، گفت: در ازای فروش یک تانکر بنزین سوپر تنها ۳ میلیون تومان عاید جایگاه دارمی شود که این رقم با توجه به درگیر بودن نقدینگی جایگاه داران و هزینه‌های جاری، اصلا مقرون به صرفه نیست.

 

عضو هیئت مدیره کانون جایگاه داران کشور افزود: باتوجه به پایین آمدن استقبال مردم از بنزین سوپر، فروش یک تانکر بنزین سوپر در جایگاه‌ها ممکن است تا یک هفته زمان ببرد که ماندن طولانی مدت بنزین در مخازن میزان تبخیر این فرآورده را افزایش می‌دهد که این مسئله نیز زیان‌های جایگاه داران را افزایش می‌دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------