وزیر اقتصاد: فساد را افشا کنید، جایزه بگیرید



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید برای مبارزه با فساد یک نگاه همه جانبه وجود داشته و برای مقابله با آن یک کریدور فعال شود؛ در چنین بستری این وزارتخانه آماده است به کسانی که فساد را افشا می‌کنند، جایزه بدهد. 

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: فساد مانند مورچه سیاه در شب سیاه است که روی یک سنگ سیاه نیز حرکت می‌کند، از این رو پیدا کردن آن کاری بسیار دشوار و مقابله با آن پیچیده است.

 

به گفته وی، در رابطه با فساد باید میان احساسی که از فساد وجود دارد و درک دقیق از آن فاصله گذاشت، زیرا احساس فساد می‌تواند اقتصاد کشور را با خطرات جدی مواجه کند و ترس و ناامنی اقتصادی را افزایش خواهد داد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نمی‌توان برای مقابله با فساد برای هر مامور یک مامور دیگر را استخدام کرد تا بر آن نظارت کند، توضیح داد: مقابله با فساد جز با شفاف کردن اقتصاد ممکن نخواهد بود. اگر ما بتوانیم  اقتصادمان را هوشمند کنیم و تمام تبادلات و نقل و انتقالات در آن به شکل واضح قابل رویت باشد، قطعا میزان فساد کاهش خواهد یافت.

 

دژپسند با تاکید بر این موضوع که هر کس فاسد را افشا کند و افشای او به صدور حکم علیه فرد فسادکننده منجر شود، از وزارت اقتصاد جایزه خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد یک کریدور علیه فساد سیستمی را راه اندازی کنیم که افراد در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی فساد اتفاق افتاده را اعلام کنند. در چنین فضایی شیوه‌ای که به اصطلاح به آن سوت زدن گفته می‌شود، قابل استفاده خواهد بود تا هر فردی که در هر فضایی با یک فساد مواجه شد، سوت بزند و این موضوع را در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار دهد.

 

وی همچنین در حاشیه شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم برخورد با فساد در سیستم مالیاتی کشور گفت: بهترین راه برای مقابله با دورزدگان مالیاتی استفاده از روش‌های نوین و هوشمند است. اگر ما این ساختار را ایجاد کنیم و روابط رو در روی افراد کم شود، قطعا میزان فساد کاهش خواهد یافت، هم عملکرد بهتر می‌شود.

 

دژپسند با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای الکترونیکی شدن زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد بیان کرد: امسال اظهارنامه‌های مالیاتی را در فضای الکترونیک گرفتیم و امیدواریم مالیات تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل الکترونیکی شود. گمرک نیز احتمالا تا هفته دولت سال آینده به صورت کامل الکترونیکی خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------