رفتار خریداران و فروشنده‌ها در بازار مسکن



مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران از رشد اندک مراجعه متقاضیان خرید مسکن در مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی خبر می‌دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ مطابق با آخرین آمار منتشر شده از تحولات بازار مسکن پایتخت در نیمه پاییز، حجم معاملات خرید و فروش از اواسط فصل جاری اندکی با افزایش مواجه شده است، هر چندکه مقایسه آن با دوره‌های ثبات مشابه بازار، هنوز نشان‌دهنده سطح پایین معاملات مسکن است. در ادامه، طی هفته‌های اخیر مشاوران املاک نشانه‌های اولیه مراجعه مجدد متقاضیان خرید مسکن به بازار را رصد کرده‌اند. به گفته آنها، تعداد محدودی از متقاضیان خردی و جست و جوگران مسکن به بنگاه‌های املاک مراجعه می‌کنند و وضعیت بازار را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

 از دیدگاه مشاوران املاک به نظر می‌رسد برخی از متقاضیان خرید مسکن مترصد بالفعل کردن تقاضای خود در صورت قرار گرفتن بازار در یک وضعیت مناسب هستند.  در این میان البته مشاوران املاک به تغییر رفتار عده‌ای سازنده‌ها و عرضه‌کنندگان مسکن نیز اشاره می‌کنند.  به گفته آنها، برخی از سازنده‌ها طی هفته‌های اخیر، به‌طور موقت از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.  مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند: بخش زیادی از سازندگان و فروشندگان مسکن به دنبال تحولات پیش آمده در سایر بخش‌های اقتصادی کشور، در انتظار واکنش بازار مسکن به آنها هستند.

 

از این رو تا مشخص شدن تاثیرات احتمالی این تحولات بر روند بازار مسکن ممکن است همچنان از فروش واحد مسکونی خود منصرف شده باشند. در جدول نبض بازار امروز، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی ۵۰ تا ۷۵ مترمربعی در سطح شهر تهران ارائه شده است.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت مسکن

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------