آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

خروج بخش مسکن از رکود/کنترل رشد منفی اقتصاد کشور توسط بخش مسکن



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مسکن
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از بخش هایی که توانست رشد منفی اقتصاد را کنترل کند بخش مسکن بود گفت: بخش مسکن از رکود خارج شده و نقدینگی به سمت و سوی ساخت و ساز خواهد رفت. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که اخیرا همتی رئیس کل بانک مرکزی از رشد نقدینگی ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد که نقدینگی از مرز 2000 هزار میلیارد تومان عبور کرده است حال ورود این نقدینگی به بخش مسکن می تواند تهدید یا فرصت باشد گفت:بخش مسکن از رکود خارج شده است.

 

*بخش مسکن رشد منفی اقتصاد را کنترل کرد 

وی افزود:فعالیت هایی که صورت گرفته است نشان می دهد که یکی از بخش هایی که توانسته است رشد منفی اقتصاد را کنترل کند بخش مسکن بوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:تصور بنده این است و پیش بینی می کنم که وضعیت بهتر و بهتر خواهد شد و نقدینگی به سمت و سوی ساخت و ساز و اقدامات موثر پیش خواهد رفت.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،عبور میزان نقدینگی کشور از مرز ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان نشان می دهد که این میزان نقدینگی تناسبی با رشد اقتصادی کشور ندارد و و می‌تواند آثار سوئی به دنبال داشته باشد.این آثار سوء میتواند نقش مخربی بر هر بازاری به خصوص بازار مسکن داشته باشد.

 

کارشناسان اقتصادی و حتی خود مسئولان ارشد بانک مرکزی بر این باور هستند که رشد نقدینگی در یک اقتصاد سالم و مبتنی بر تولید به منزله رشد اقتصادی است، اما در اقتصادی که تولید در درجه چندم اهمیت قرار دارد و فعالیت‌های سوداگرانه در بازارهای مختلف قدرت مانور بیشتری دارند، رشد فزاینده نقدینگی به معنای سخت‌تر شدن شرایط برای فعالیت‌های مولد است.

 

در این میان کارشناسان اقتصاد مسکن معتقدند طی دو تا سه دهه اخیر میان نقدینگی و قیمت مسکن همواره رابطه مشخصی وجود داشته است.

 

 روند تغییرات در میزان تقاضای مصرفی مسکن همواره ملایم است اما در دوره‌های رونق این تقاضای سرمایه‌ای است که یکباره در حجم زیاد وارد بازار مسکن می‌شود و جهش قیمت به دنبال آن رخ می‌دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------