واکنش منفی شاخص بورس به کاهش قیمت نفت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش هشت درصدی قیمت نفت در بازار روز گذشته باعث افت شاخص بورس شد که به دنبال این اتفاق، گروه پتروشیمی و پالایشی بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص بورس داشتند. 

مهدی طحانی امروز (شنبه) در گفت و گو با  ایرنا گفت: بازار امروز از ابتدای معاملات  روند منفی را در پیش گرفت و با کاهش حدود ۶ هزار واحدی شاخص بورس به معاملات پایان داد.

 

وی ادامه داد: ریزش هشت درصدی قیمت نفت در بازار روز گذشته باعث افت شاخص بورس شد که به دنبال این اتفاق، گروه پتروشیمی و پالایشی بیشترین تاثیر منفی در افت شاخص بورس داشتند.

 

به گفته طحانی، سنگ آهنی‌ها، فلزات اساسی، بانکی ها و خودرویی به صورت متعال در بازار امروز در حال معامله بودند.

 

طحانی به افزایش مشارکت سهامداران در عرضه‌های اولیه بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: در عرضه اولیه تامین سرمایه بانک ملت که روز چهارشنبه انجام شد شاهد مشارکت یک میلیون و ۶۸۰ هزار سهامدار بودیم که در عرضه اولیه امروز هم مشارکت خوبی را از سوی سهامداران صورت گرفت.

 

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس در ایران با وجود کاهش قیمت کالاها در دنیا و نیز افت بورس‌های جهانی رو به افزایش است، گفت: سازمان بورس نیم نگاهی به وجود حباب در شاخص بورس دارد و مصوبه‌ای را هم به منظور کنترل هیجان‌های موجود در بازار ابلاغ کرد که ملغی شد.

 

وی پیش‌بینی خود از روند معاملات بازار اینگونه بیان کرد: بازار متعادل با شیب ملایم افزایشی به روند خود ادامه خواهد داد مگر اینکه اتفاق جدیدی در بازار رخ دهد.

 

طحانی با تاکید بر اینکه تغییر در دامنه نوسان بورس بعید به نظر می‌رسد، افزود: نقدشوندگی به عنوان بزرگترین مزیت بازار سرمایه تلقی می‌شود، در حالی که  کاهش دامنه نوسان بورس  می‌تواند زمینه کاهش ورود  نقدینگی در بازار را فراهم کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بزرگترین پیام از مطرح کردن کاهش دامنه نوسان بورس از سوی مسئولان، وجود حباب در بازار سرمایه است، گفت: این موضوع باعث کاهش هیجان و ورود نقدینگی در بورس خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در دیگر کشورهای دنیا دامنه نوسان باز گذاشته خواهد شد تا افراد با هر قیمتی که می‌خواهند اقدام به خرید و فروش کنند.

 

طحانی خاطرنشان کرد: با محدود کردن دامنه نوسان، صف خرید و صف فروش در معاملات بازار سرمایه طولانی‌تر خواهد شد که همین امر منجر به از بین رفتن نقدشوندگی موجود در بازار خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------